וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: ב.מ.וו סדרה 5 המחודשת

מרצדס E קלאס התחדשה? אודי A6 נושפת בעורף? אז ב.מ.וו מרעננים את הסדרה 5 באמצע חייה והתוצאה מפוארת, נוחה ומהנה לנהיגה

אתר יצרן

צילום: יצרן

אנשי ב.מ.וו לא יכולים להרשות לעצמם לקחת שלא ברצינות הראויה את הסדרה 5 בהיצע הרחב שלהם. משפחת דגמים זו, מאז שנת 1972 בה הוצגה לראשונה, נעשתה לנמכרת ביותר בקבוצה ולעמוד השדרה של היצרנית הבווארית. מאז אותו דור ראשון, 6,6384,494 יחידות מהסדרה 5 נמכרו, כאשר רק מהדור השישי והאחרון, נמכרו למעלה ממיליון מכוניות.

הדור שישי הגיח לעולם בשנת 2010 וכעת, שלוש וחצי שנים אחריו, הגיע הזמן להתרענן, כדי לשמור על הקצב מול המתחרות הישירות - מרצדס E קלאס שעברה בתחילת השנה מהפכה של ממש באמצע חיי דורה האחרון וכמובן, אודי A6 שמעולם לא הייתה מתחרה חלשה.

רגע לפני שב.מ.וו סדרה 5 המעודכנת מגיעה לישראל, פגשנו אותה בהשקה העולמית במינכן שבגרמניה, עיר הולדתה. אנו יכולים לספר שלמרות שמדובר בשינויים קלים עד מינוריים, ה-5 נעשתה יפה, נוחה, מדויקת, מאובזרת וידידותית יותר לסביבה. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

שלושה דגמים יש לחמש

משפחת דגמי ב.מ.וו סדרה 5 מורכבת כמובן ממכונית הסדאן שכולכם מכירים, אך גם משני דגמי לוויין נוספים, שבולטים פחות בשוק הישראלי. הראשון הוא דגם הסטיישן שמצליח מאוד באירופה חובבת השימושיות, בזכות תא המטען הגדול והשימושיות העדיפה גם למשפחה וגם לפעילות פנאי. הדגם השני הוא דגם ה-GT. זהו דגם 5 דלתות חריג מאוד בעיצובו ובתפישתו ובשל כך, גם די נכשל שיווקית באירופה. אולם בסין, ארץ החריגות הבלתי מוגבלות, הוא בסט-סלר של ממש בזכות המושב האחורי המפנק שבו ותא המטען הגדול, שעל הדרך גם צמח ב-60 ליטרים נוספים במסגרת מתיחת הפנים (סה"כ 500 ליטרים).

רצוי להצטייד במדריך מקומי בטרם יוצרים לסיור באתריה המחודשים של הסדרה 5, שהן הם נסתרים מעין בלתי מזוינת. כל כך נסתרים שגם כאשר מעמידים את ה-5 המחודשת לצד ה-5 היוצאת, צריך ממש להתקרב כדי להבין על מה כל המהומה. ובכל זאת נספר לכם שהחזית עודכנה עם גריל כליות אופקי ובולט יותר, עם יחידות תאורה חדשות בחזית (כולל נורות 'לד' אקטיביות), פתחי יניקת אוויר מוגדלים בפגוש וגם קמטים חדשים לאורך הפנסים, כדי ליישר קו עם העיצוב שהביאה עמה הסדרה 3 החדשה. עוד בדומה לסדרה 3, הסדרה 5 תוצע בשלוש חבילות מראה (לקשרי, קומפורט וספורט) שמעניקים שינויים מודגשים בחזית ובתאי הנוסעים, כולל בצבעיה ובגימור.

מאחור, מרקחת השינויים דומה וזו כוללת יחידות תאורה מעודכנות, פגוש מודגש יותר וגם את היכולת (כאופציה) לפתוח וגם לסגור את דלת תא המטען עם הרגל - הכנסתה מתחת לפגוש מפעילה חיישן ייעודי וזה עוזר מאוד במקרים בהם הידיים מלאות ותפוסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תא נוסעים הופך למשרד

אם הידיים היו עמוסות בהכנסת הציוד אל תא המטען, הן תהיינה מלאות כשתיכנסו אל תא הנוסעים. כמובן שמסביב מוצאים רק פאר, הדר ועור בכל פינה, עם גימור הנושק לשלמות וירידה חולנית (במובן הטוב של המילה) לפרטים. לא תמצאו כאן הרכבה רופפת או רווחים לא מדודים או חלקי דיפון לא מהודקים. הכל כאן נבנה כדי להחניף לאגו ולארנק של הבעלים הפוטנציאליים.

כל זה גם היה בדור הקודם וגם אז, כמו היום, התפעלנו. אולם מה שהשתנה לאחר מתיחת הפנים, היא הפיכת תא הנוסעים הזה למשרד על גלגלים. החלפה מלאה של ממשק ה"אינפוטיינמנט" (שילוב של אינפורמציה ואנטרטיינמנט - בידור) מאפשר לסדרה 5, בעזרת חיבור קבוע לרשת האינטרנט הסלולארית, קבלת דואר אלקטרוני בזמן נסיעה. לשם כך, חוגת בקרת השליטה שבמרכז הקונסולה (i-Drive) הופכת גם למעין עכבר מחשב ואפ תרצו, המערכת גם תוכל להקריא לכם מיילים וגם להכתיב באמצעותה תשובות (לא בעברית כמובן), העיקר שלא תסירו את העיניים מהכביש.

וזה עובד? כן ולא. כן, זה מאפשר לקבל מיילים ולגלוש באינטרנט, ולא, כי זה לא מאפשר לכם לנהוג ללא הפרעה. אז מדוע מציעים מערכת כזו למרות הסכנה שבשימוש בה? פשוט מאוד, כי כל שאר המתחרות מציעות אותה וב.מ.וו לא רוצים להיות אלה שלא מציעים. מערכת השליטה נותרה מסורבלת ומורכבת להפעלה, בדיוק כפי שהייתה, אם לא יותר, למרות ההצהרות על הפשטה נוספת וכדי לשנות בה דבר מה, לא פעם הרגשנו נחיצות לעצור בצד כדי לתפעלה. לראיה, אפילו אחד מראשי מחלקות הפיתוח של הב.מ.וו סדרה 5 החדשה, הזדקק לכעשר דקות ושורה ארוכה של ניסיונות וכישלונות, רק כדי למצוא את התפריט הנכון במערכת הניווט. ככה זה כשמהנדסים בשנות העשרים לחייהם, מתכננים מערכות ממוחשבות לצרכנים בגיל 50 ויותר.

ידידותית יותר לסביבה

מתיחת הפנים מגיעה כמובן גם אל יחידות הכוח שמתחת למכסה המקומט של ה-5. בקצה ההיצע, אם לא סופרים את מכונית ה-M, גרסת ה-550i (V8, 4.4 ל', כפול מגדשים) משפרת כוחות ומגיעה כעת לכדי 450 כ"ס בין 5,500 ל-6,000 סל"ד וכן 66.2 קג"מ בין 2,000 ל-4,500 סל"ד שמאפשרים לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד.

מנגד, בתחתית ההיצע, נמצאת הב.מ.וו סדרה 5 החסכונית וה"נקיה" ביותר בכל הזמנים ה-520d. זו כמובן מצוידת במנוע דיזל ולזה נפח של 2.0 ליטר בלבד. מנוע זה מפיק 143 כ"ס ב-4,000 סל"ד וכן 36.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד וכל תכליתו היא כמובן השגת נתון צריכת דלק נמוך ככל הניתן - 22.2 קילומטרים לליטר (119 גק"מ). התשלום הל החיסכון מגיע כמובן בביצועים עם 9.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 214 קמ"ש.

עם כל הכבוד לשני מנועים אלה, הם לא ממש רלוונטיים עבור השוק הישראלי, אך ביניהם, כל מנועי הבנזין של החברה, הותאמו כעת לדרישות תקן יורו 6 שיכנס לפועל בספטמבר 2014. וזה אומר, שכל המנועים מצוידים כעת במערכת סטארט-סטופ שמכבה את המנוע בזמן עמידה כדי למנוע בזבוז של דלק ופליטה מיותרת של גזים לסביבה.

גם נוחה יותר וגם מהנה יותר לנהיגה

כדי שנוכל להתרשם מהשינויים הדינאמיים ברכב, יצאנו לנהיגה בכבישים הכפריים הנמצאים דרומית למינכן. הסדרה 5 עברה גם סדרה של ליטושים למתלים, הכוללים הוספת רכיבים מאלומיניום שמפחיתים את המשקל עמו יש להתמודד וגם בקרה אלקטרונית משודרגת.

הכיול החדש לבולמי הזעזועים מבוקרי המחשב המסוגלים לשנות את רמת ההתנגדות והריסון שלהם בלחיצת מתג, העניק ל-5 איכות נסיעה משופרת ביחס לדגם היוצא, גם אם ההבדלים דקים. כדי ליהנות מרמת השיכוך החדשה, נוסף מצב קומפורט פלוס (Comfort +) לבורר המצבים שהכיל עד כה מצבי חיסכון, נוחות (קומפורט), ספורט וספורט פלוס.

מצב הקומפורט פלוס החדש מאפשר למרכב לנוע יותר על מתלים בתנועה גלית, על ידי פתיחה רחבה יותר של חרירי השמן בבולמי הזעזועים. מצב זה שיפר מאוד את נוחות הנסיעה וגם הצליח לבלוע את מרבית השיבושים שמציעים הכבישים הכפריים של בוואריה. גם מצבי הספורט והספורט פלוס כוילו מחדש, כדי להעניק קצת יותר חדות ותחושה מהמתלים ומההיגוי החשמלי. ההבדלים בין מצבי הנהיגה מוחשיים מאוד ואנו כמובן שהעדפנו את מצב הספורט שבו הכל מרגיש חי יותר, פעיל וזורם משאר המצבים החסכוניים. המנוע מגיב בחדות לכל לחיצה על דוושת הדלק, תיבת ההילוכים מזדרזת בהורדות וגם ההגה נעשה מדויק מעט יותר.

באירוע הנהיגה הזדמן לנו לנהוג בגרסאות מנועי ה-530i (306 כ"ס, 40.7 קג"מ) וה-530d (258 כ"ס, 57 קג"מ) המשודכים לתיבות 8 הילוכים אוטומטיות. שני המנועים מציעים רמת ביצועים גבוהה ומעוררת מאוד לנהיגה ספורטיבית, אך את הרושם המשמעותי יותר משיג מנוע הדיזל. כוחו מרשים, גמישותו מעוררת תדהמה וגם הצליל שהוא מפיק כלל לא דומה לתקתוק המוכר של מנועי הדיזל. חבל מאוד שתקנות המיסוי הירוק החדשות ימשיכו לפגוע במנועים מובחרים אלה.

השקה ב.מ.וו סדרה 5 מתיחת פנים. אתר יצרן
השקה ב.מ.וו סדרה 5 מתיחת פנים/אתר יצרן

בעוד שלושה חודשים בישראל

הסדרה 5 של ב.מ.וו הייתה מכונית טובה מאוד גם לפני מתיחת הפנים והיא תהיה טובה לא פחות גם אחריה. השינויים שחלו בה קטנים, אבל הם רבים ונוגעים כמעט בכל חלק בה ולכן גם אם לא מרגישים בכך מיד, ישנה תחושה של ריענון ושדרוג בעיני הלקוחות ולפעמים זה כל מה שצריך כדי לשמור על התחרותיות.

בארץ אנו נמשיך לקבל את כל גרסאות ה-5 כפי שנעשה עד כה, אך עדיין אין לנו בשורה מבחינת המחיר הצפוי. במידה ומכוניות אלה לא יפגעו מדי מהמיסוי הירוק החדש ומס היוקרה, אפשר לצפות לעליה של מספר אלפי שקלים בעלות כל יחידה. לאחר שאלה יגיעו לישראל, נשמח לפגוש אותן שוב כדי לראות מה מבין עדכוני מתיחת הפנים אכן עבר את המסננת הישראלית.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully