וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר 7: חגיגה למורשת המירוצים

יגואר חושפת בפסטיבל המהירות בגודווד גרסת הומאז' למכוניות הלה מאן של המותג הבריטי המפואר. ה-7 החד פעמית עומדת להפוך למכונית נדירה מאוד, ויקרה מפז

יח"צ - חד פעמי

צילום ועריכה: יצרן

פסטיבל המהירות בגודווד נפתח השבוע בבריטניה, ואחת הכוכבות הגדולות ביותר על המסלולים היא היגואר 7 קונספט. אם לדייק יותר, אפשר בהחלט לשמוט את המילה "קונספט", שכן זוהי מכונית פועלת, נושמת ומתפקדת, מלבד העובדה שרק עותק אחד שלה יעזוב את רצפת ההרכבה וגם הוא, יש להניח, לא יימכר לאף אחד אלא ייכנס למאגרי החברה.

ה-7 נוצרה כמחווה לשבעה הניצחונות של יגואר במירוצי הלה מאן בין השנים 1951 ל-1990, במיוחד עבור דגמי ה-D טייפ שהתחרו בשנים 1956 ו-1957. היא פותחה על בסיס יגואר F רודסטר החדשה (נחתה לאחרונה בישראל - מיליון שקלים אם אתם חמים עליה), תוך שינויים מבניים למעטפת החיצונית והפנימית. יגואר שינתה לגמריי גוף תמיכת המושבים, הוסיפה ספליטר קדמי מסיבי פחמן, דפיוזר אחורי, הפחיתה את גובה השמשה הקדמית ומתא הנוסעים גילחה מושב אחד ובמקומו התקינה אחסון לקסדת הנהג.

יגואר פרוייקט 7. אתר יצרן
יגואר פרוייקט 7/אתר יצרן

כפי שצוין, יגואר ייצרה רק מכונית אחת, אולם זו יגואר שלא תשכחו אותה עוד הרבה זמן, הן בשל העיצוב והן בשל העוצמה והסאונד שמלווה אותה. יחידת הכוח של ה-7 היא ה-5.0 ל' V8 מוגדשת העל, המייצרת תפוקה מרבית של 550 כ"ס ו-69 קג"מ שנלקחה ישירות מה-F רודסטר VS8. מערכת העברת הכוח היא מסוג 'קוויקשיפט' תחרותית לה שמונה הילוכים בתמיכת דפרנציאל אקטיבי אלקטרוני, והיא תאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ועד 300קמ"ש מרביים מבוקרים אלקטרונית.

יגואר פרוייקט 7. אתר יצרן
יגואר פרוייקט 7/אתר יצרן

הצוות שפיתח את היגואר 7 טוען שמרגע עלייתה לדף האיור ועד להשלמת המיזם, עברו רק 4 חודשים. אחראי על השרטוטים המקוריים היה סזאר פיירי שהצליח לכבוש את עינו של בכיר יגואר יאן קאלום, שמייד התרשם מיכולותיו והחליט להגשים את ה-7 למוצר אמיתי. "כשראיתי אותה על מסך מחשב, נזכרתי למה אנחנו עושים את הפרוייקטים האלו. אנחנו פשוט אוהבים לדחוף את היכולות שלנו לגבולות הרחוקים ביותר".

יגואר פרוייקט 7. אתר יצרן
יגואר פרוייקט 7/אתר יצרן

על אף שה-7 תהיה מכונית חד פעמית (שתוצג מידי פעם באירועים שונים בעולם), יגואר כן הצהירה לא מזמן שהיא מתכוונת להעמיד בשורותיה של ה-F רודסטר מהדורת ספורט תחרותית עם עיצוב קרבי יותר וביצועים דרמטיים - מתישהו בשנתיים הקרובות. על כן, ה-7 מלמדת על כוון אחד אפשרי שבו הרפתקה כזו עשויה לקבל פרשנות מיידית, גם אם בצורה חלקית. "זו היגואר הטהורה ביותר בשנים האחרונות", מסכם קאלום.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully