וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאדה תהיה הלהיט הבא בענף הרכב?

לאדה שכרה מספר אנשי מפתח בכירים, בראשם מעצב וולוו ומרצדס בנץ לשעבר בתקווה להעפיל לפסגת אירופה בעתיד כפי שעשתה קיה. מאחרייך, פטר שרייר

סטיב מאטין, מעצב העל של חברת 'אוטוואז' בבעלותה 'לאדה', מקווה להפיח במותג הרוסי רוח חדשה שתצעיד אותו להישגים בינלואמיים - בדיוק כפי שעשה פטר שרייר לחברת קיה הדרום קוריאנית מהיום שנכנס בדלת. מאטין טוען שהישגיה של קיה הם בזכות שפת העיצוב המהפכנית של שרייר וכי הוא יעשה מאמצים לחקות את הצלחתה בין כתליה של לאדה.

המכוניות של לאדה, רובן היו מבוססות על פיאט, הן איך נאמר, עדות להיסטוריה בת 45 שנה, שכן רובן מעולם לא התחדשו ולא הציגו התקדמות ממשית מאז ירדו את פס ההרכבה. הניבה לדוגמא, פעם כוכבת שטח לזמן קצר בישראל, חוגגת השנה 37 שנים, ולמעט הסרת המיתוג 4X4 מגופה והכרזתה כרכב פנאי, נותרה כפי שהייתה.

"זה ממש עכשיו מתחיל להשתנות", אומר מאטין ל'דטרויט ניוז'. "אנחנו נחל במודרניזציה אינטנסיבית עם הצגתה של שפת עיצוב חדשה לגמריי ומעודכנת, שתיקח אותנו קדימה ותשנה את גורלו של המותג הרוסי ללא היכר".

לאדה מבחינתה, שמה את מבטחה באדם מנוסה ומבריק. מאטין בן ה-48 ניהל בעבר את חטיבת העיצוב של מרצדס בנץ ומאוחר יותר עבד בוולוו - שם פיקח על מיזם ה-S60 החדשה עד לסיום תפקידו בסוף 2009. שנה לאחר מכן החל לעבור באוטוואז והונחה לקחת על כתפיו את מותג לאדה. על תקופת כהונתו בוולוו, אומר כי החברה השוודית הקנתה לו כלים להבין כיצד להכניס ברק במכוניות שלעתים נתפסות כ"מרובעות". "באוטווואז, אני מקווה לעשות בדיוק מה שעשיתי בוולוו".

את ההשראה לדגמי לאדה העתיידים, שואב מאטין מהניגודיות במזג האוויר הרוסי - צינה בלתי רגילה בחורף וחום מעיק בימי הקיץ. "זה לא רק זה. יש כאן חלוקה ברורה בין עשירים לעניים, בין חלקה המזרחי לחלקה המערבי, ועוד הרבה אלמנטים מיוחדים שיוצרים קונטרסט שמתורגם לאופן עיצוב כלי הרכב". לאחר צירופו של מאטין אגב, לאדה הקימה בטוליאט חטיבת עיצוב מובחרת עם 8 אנשים אותם מוביל סגנו של מאטין, הבלגי תומס ביגווד שהושאל מרנו.

באגף הכלכלי, לאדה מכרה בחצי השנה האחרונה 226 אלף כלי רכב, ירידה קלה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אבל, אם מאטין באמת מאמין שאפשר לחולל מפנה אמיתי בחברה הרוסית, יכול להיות שתוך כמה שנים נראה אותה במקום הרבה יותר גבוה וחיובי. לגבי ההשוואות לקיה, לא היינו בונים על זה.

עוד הרבה על לאדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully