וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן נוט החדשה: נהיגה ראשונה

ניסאן חידשה לגמרי את הנוט המיקרוואנית, שיפרה את השימושיות וצמצמה את הפגיעה בסביבה. גרסת הדיזל מלהיבה

אתר רשמי

צילום: יצרן

במשך שנים ארוכות, סלוגן התדמית של ניסן היה "לנהוג מחוץ לקופסה", מתוך המטרה לשבור את המעטה השמרני והמרובע של מכוניות החברה, גם אם הדבר לא תמיד עמד במבחן המציאות. אבל בזמן הנהיגה הארוכה מוינה אל ברטיסלבה דרך כבישים כפריים ואוטוסטרדות, לפעמים קופסה זה כל מה שצריך בחיים. קופסה שתסיע מכאן לשם את המשפחה, עם הכלב והתיק ורצוי שתעשה את זה בבטחה ובחיסכון ככל הניתן.

משפחות קטנות וגדולות יכולות למצוא היום שורה ארוכה של פתרונות מוטוריים שמסוגלים לתת מענה, ממכוניות משפחתיות קונבנציונליות ועד מיניוואנים גדולים ומרובי מושבים. לניסן לעומת זאת, יש פתרון מעט שונה – מיקרוואן. מכונית בועתית שמיועדת למשפחה ומנסה למקסם את חלל תא הנוסעים, תוך שמירה על ממדים חיצוניים שפויים.

בוינה פגשנו בנוט החדשה, בניסאן ג'וק ובמיקרה המעודכנים, רגע לפני שהם מגיעים לישראל ואלה רשמינו מהם.

קופסה מעוצבת

בכל שנות דורותיה הקודמים של הנוט, המכונית הקטנה-גדולה ניסתה להציע תא נוסעים יעיל ושימושי ככל הניתן. גם בדורה החדש, הסיפור האמיתי סביב הקופסה היפנית (שמיוצרת בבריטניה לצד הג'וק) נמצא בכלל בתוכה. פתיחת הדלתות הקטנות חושפת תא נוסעים נדיב במרחב המוצע בו, ביחס למכוניות קטנות. 260 ס"מ בבסיס הגלגלים אולי לא נשמע המון, אבל התוצאה מרשימה הודות להגבהת המושב האחורי ודחיקתו אחרונית.

המושב הזה מכיל בנוחות שני מבוגרים או שני ילדים במושבי בטיחות ולאלה מוצעים גם מגשים מתקפלים ויכולת להניע את המושב האחורי על גבי מסילה למציאת נקודת האיזון הנכונה בין מרחב רגליים לבין שטח ההטענה בתא המטען. לזה 325 ליטרים במצב הקטן ביותר (295 לרכב עם גלגל חלופי) ואם תניעו את המושב האחורי עד לקצה המסילה יצמח הנפח לכדי 411 ליטר (381 עם גלגל חלופי) ואם תקפלו את המושב האחורי למצבו השטוח, תקבלו 2,012 ליטר בנפח (1,982 עם גלגל חלופי).

גם אגף ההורים נראה בסדר גמור. שם אפשר למצוא מושבים נוחים, עיצוב מעניין לדשבורד, כולל גימור שחור מבריק לבקרת האקלים, הגה מצופה עור וגם לוח מחוונים עשיר באינפורמציה. החומרים מהם עשוי תא הנוסעים עדיין קשיחים, אבל למרות שרכבי המבחן שניתנו לנו עדיין מוגדרים כקדם ייצור, הכל מונח, מהודק למקומו ומשדר עמידות. הנוט הציעה גם אבזור עשיר שכלל מערכת מולטימדיה מתקדמת, אך גם את חבילת ההגנה של ניסאן, כפי שהיא מכנה אותה. ובכל זאת, חסר לנו כוונון למרחק של גלגל ההגה (מתכוונן רק בציר האופקי) וזה הרגיש כמעט תמיד רחוק מדי.

זו כוללת שלוש מערכות בטיחות שמגיעות בפעם הראשונה למכוניות קטנות - בקרת סטייה מנתיב הנסיעה (מתריעה בצפצוף על התקרבות ללא שימוש באיתות לקווי הנתיב), מערכת התרעה על הימצאות כלי רכב בשטח המת של הרכב (מתריעה בהבהוב ובצליל אם עוברים אל נתיב לא פנוי והשלישית, מערך מצלמות היקפיות שמקנות לנהג במסך הרכב תצוגה מלאה לסביבת הרכב, כאשר זו מסוגלת לזהות עצמים, בני אדם וכדומה כדי למנוע דריסה. כדי להמחיש את יעילות מערכת זו, אנשי ניסאן אפשרו לנו לנהוג עם כיסוי מלא של חלונות הרכב ולנווט במסלול צפוף בעזרת תצוגת הוידאו במרכז הרכב, ואתם יודעים מה? זה עובד יפה מאוד.

גם האריזה של תא הנוסעים הזה נראית נחמד מאוד והכוונה היא אל ההופעה החיצונית של הנוט. ההשתדלות של ניסאן לשבור את המראה הקופסתי של הנוט הצליח בזכות שורה ארוכה של ליטושים למרכב. ראשית, סרח העודף הקדמי (המרחק מהפגוש למרכז הגלגל) קוצר בשלושה סנטימטרים ואלה עברו אל החלק האחורי ואחר כך הותקנו פנסי חזית ואחור חדשים, השמשה הקדמית הוגדלה, הגג נעשה פנורמי, האיתותים טיפסו אל מראות הצד ודגם ה'דינמיק' קיבל גם ספוילר עליון ודיפיוזר תחתון שמצעירים את ההופעה. רכבי המבחן קיבלו גם חישוקי 16 אינטש שנראים טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן ניסאן נוט החדשה. אתר יצרן
מבחן ניסאן נוט החדשה/אתר יצרן

חיסכון, קודם כל, אבל תנו לנו דיזל

הדבר הצפוי ביותר בהשקת כל רכב חדש כיום, הוא מפגש עם מנועים חסכוניים שמצמצמים מאוד את הפגיעה בסביבה. הנוט מקבלת שני מנועים עיקריים, כשהראשון והרלווונטי ביותר עבורנו, מציע שלושה צילינדרים, נפח של 1.2 ליטר ומגדש על (סופרצ'ארג'ר). מנוע זה מפיק 98 כ"ס ב-5,600 סל"ד וכן 15 קג"מ ב- 4,400 סל"ד, הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית (בקרוב גם לתיבה רציפה) ומתהדר בפליטה של 119 גרם CO2 בלבד לכל קילומטר נסיעה. הדגם הידני יהיה נקי אף יותר עם פליטה של 99 גרם בלבד וצריכת דלק ממוצעת של כ-23 קילומטרים לליטר.

עד שכלי הרכב האוטומטיים ירדו מפס הייצור, נצטרך להתרשם מעבודת הדגמים הידניים, אך על ביצועים מסעירים כמובן שלא נוכל לספר לכם. למרות משקל כללי שנושק לטונה אחת בלבד (1,038 לגרסה הידנית, 1,113 ק"ג לגרסה האוטומטית), היא לא מצליחה להיות זריזה במיוחד בזינוק מהרמזור וגם עקיפות צריך לתכנן זמן רב מראש ורצוי כשלפניכם רצועת כביש ארוכה. לפי נתוני היצרן, כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש הנוט זקוקה לכמעט 12 שניות מלאות ואנחנו מדדנו 11.5 שניות לצורך האצה מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוכים שלישי ורביעי. למרות זאת, לחיצה חזקה על דוושת הדלק מעבר ל'קליק', מזריקה תוספת קטנה של מרץ לתנועה. מתג ה'אקו' הצמוד לידית בלם היד מחלישה עוד את המנוע לטובת החיסכון בדלק ואם להאמין למחשב הדרך, את פרק הנהיגה ששילב בין כבישים כפריים לאוטוסטרדות מהירות, הרי שצרכנו עמה ליטר דלק לכל 15 ק"מ.

כצפוי, הגרסה שהרשימה אותנו יותר הייתה זו הדיזלית, שטרם נקבע אם נזכה לראותה בישראל, ולו רק בגלל נוסחת המיסוי הירוק החדשה שמאיימת לרצוח סופית את מנועי הדיזל בישראל. גרסה זו מצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל שמפיק 90 כ"ס ב-4,000 סל"ד, אך גם 20.4 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד והיא מצליחה להאפיל ממש על גרסת הבנזין. אנחנו לא רק מתכוונים לביצועים שאמנם שומרים על זמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומקצרים את זמן העקיפה (מ-80 ל-120 קמ"ש) לכדי 9 שניות, אלא על חיסכון מדהים בדלק. הגמישות הרבה של מנוע זה, מאפשרת לו לחיות בקלילות בתחום שבין 1,000 ל-2,000 סל"ד (100 קמ"ש בהילוך חמישי - כ-1,900 סל"ד) ולמרות שכלל לא השתדלנו לחסוך בדלק (להיפך, אפילו נהגנו באגרסיביות יתרה כולל השגת נתון המהירות המרבית של 180 קמ"ש), מחשב הדרך הראה ששרפנו ליטר סולר על כל 25.6 קילומטרים! פער עצום מגרסת הבנזין - משרד האוצר, התעוררו!

בשורה התחתונה, מצאנו כאן מכונית יעילה מאוד שיכולה לתת מענה ראוי למשפחה עם שני ילדים, ובעיקר למצמצם את הפגיעה בארנק עם צריכת דלק טובה, במיוחד בגרסת הדיזל. לכשתגיע לישראל, הנוט בנזין הידנית תעלה 75,000 שקלים בלבד, מה שמציג אותה כתמורה מעולה לכסף. הגרסה האוטומטית תעלה כבר 99,000 שקל. על גרסת הדיזל עוד לא ניתן לדבר, אך בקרסו היבואנית הבטיחו לבדוק את העניין לעומק, גם לנוכח נוסחת המיסוי הירוק החדשה.

מבחן ניסאן נוט החדשה. אתר יצרן
מבחן ניסאן נוט החדשה/אתר יצרן

ניסאן מייקרה, עם איפור חדש

במסגרת המפגש הראשון עם הנוט החדשה, ניסאן אפשרו לנו להתרשם גם מסיבוב עירוני קצר ברחובות ברטיסלבה כשאנו ספונים במושביה של המיקרה החדשה. המכונית התכולה ממגנטת לא מעט תשומת לב ברחובות המזרח אירופיים, קומוניסטיים לשעבר, מצד בנות המין יפה, הבלונדיני ותכול העיניים של ברטיסלבה. אין פלא מסבירים בניסאן, שכן שתיים מתוך שלושה רוכשי מיקרה הן נשים. כן, היא חמודה כזו המיקרה. אולי חמודה מדי עד כדי כך שקצת פדיחה לגבר להראות מאחורי ההגה של אחת כזו. כמו חולצה וורודה, אם אתה לא בטוח במיניות שלך, או לא מחובר מספיק לצד הנשי שלך, כדאי להימנע מהחוויה.

כך או כך, המיקרה עם המנוע המוגדש זורמת בעיר בנחישות, אפילו מוחשית יותר מזו של הנוט הודות למשקל הנמוך (955 ק"ג). גם כאן לא מדובר בחיית מיאוצים, אלא יותר באחת שצריכה 11 שניות כדי להגיע ל-100 קמ"ש, אבל ממילא הסיפור כאן נוגע לצריכת דלק שאמורה להחזיר בטיול עירוני 20 קילומטרים לליטר בקלות.

תא הנוסעים שלה מספק לארבעה מבוגרים, אך רצוי לא גבוהים מדי, אחרת ההשתחלות אל המושב אחורי תהפוך לאינטימית מדי. החומרים בקבינה קשיחים והתחושה היא של רכב בסיסי שנועד לספק רק את הצורך של להגיע מנקודה אחת בעיר אל השניה ולא מעבר לכך. תא המטען אינו גדול ויספיק לקניות צנועות בסופר עם 265 ליטרים בנפח.

על הג'וק הזה לא תרצו לדרוך

הג'וק של ניסאן היה לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר של החברה בכל שנותיה עם יותר מ-140,000 יחידות שנמכרו ממנו בשנת 2012 בלבד. אל אירוע החברה הובאו הג'וקים עם רשימות אבזור חדשות ועשירות מבעבר, כולל מערכת ניווט מתוחכמת שיודעת לזהות תחנות דלק, לספר לכם על המחירים בה, להתריע על מזג האוויר ועוד, אך אינה מתאימה לשימוש בישראל.

בין היתר יכולנו להתרשם גם מהניסאן ג'וק בגרסת "ניסמו" הספורטיבית, שבו מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש שלו מפיק 200 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית 6 הילוכים או לאוטומטית. טרם נהגנו בזה, אך המושבים החובקים ונגיעות העיצוב בתא הנוסעים ובמראה החיצוני הצליחו לגרות לנו את בלוטות החשק. הג'וק ניסמו כבר הגיע לישראל ואנו יכולים לספר לכם שהגרסה הידנית תעלה 165 אלף שקלים ואילו הגרסה האוטומטית תעלה 180 אלף. יהיה מעניין.

בינתיים, שוב אכלנו את הלב כשנהגנו בגרסת הדיזל החדשה של הג'וק. בחזיתו הותקן מנוע הדיזל החדש של החברה, שנפחו 1.5 ליטר ונתוני התפוקה שלו מספרים על 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד וכן על 26.5 קג"מ בכל התחום שבין 1,750 ל-2,500 סל"ד. כשכל הפיצ'רים בתא הנוסעים נשמרים מהג'וק המוכר, לרבות שלושת מצבי הנהיגה (ספורט, נורמל ואקו) שמשנים את תפוקת המנוע, המנוע שוב מרשים אותנו בגמישות שלו ובעליונות שלו לעומת גרסת הבנזין הפופולרית.

כוחו גמיש מאוד מאפשר לו להתנהל בקלילות, תיבת ההילוכים הידנית מענגת בתפעול המדויק והתחושתי שלה וישנה תחושה של דחף מידי וזמין בכל נגיעה בדוושת הדלק. דף הנתונים מדבר על 11.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ועל מהירות מרבית של 175 קמ"ש, אבל בפועל, הג'וק דיזל מרגיש מהיר יותר. ושוב חבל שלא נזכה לראותו כאן, שכן אם כבר ג'וק, אז בהחלט ג'וק דיזל.


עוד על ניסאן בוואלה! רכב
ליק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully