וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכרה: הפרארי של ג'ון לנון

הפרארי של סולן החיפושיות ג'ון לנון נמכרה בשבוע האחרון בסכום של חצי מיליון דולרים. מחיר הרכישה לפני 50 שנה - 6,000 לירות שטרלינג

בפברואר 1965 הקליטה להקת "החיפושיות" את הלהיט "כרטיס לנסיעה", אחד מהכותרים הבולטים ביותר שלה באותה תקופה שהוביל את מצעד הלהיטים בבריטניה וכן בארה"ב. רצה הגורל, ובאותו החודש צלח סולן הלהקה ג'ון לנון את מבחן הנהיגה שלו. זמן קצר לאחר מכן התפשטה הידיעה בסוכניות מזרטי, אסטון מרטין ויגואר, בתקווה להעלות בחכתם כוכב תרבות שיחזק את המותג בצורה משמעותית. לא חלפו שעתיים, והתייצבו על מפתן ביתו בקנווד דגמי ספורט מכל החברות לצידם סוכני מכירות נלהבים.

לנון, אז כבר הורה לג'וליאן בן 22 החודשים מאשתו הראשונה סינתיה, שעט החוצה והביט בכל המכוניות שעמדו בחצר הבית, עד שלבסוף צדה את עינו פרארי 330GT 2+2 קופה בצבע אזורו כחול בפנים ובחוץ, שעלותה המקורית דאז עמדה על 6,000 לירות שטרלינג (כ-110 אלף לירות שטרלינג במונחים של ימינו). זו הייתה המכונית הראשונה שלו אי פעם, עד שמכר אותה ב-1967 עם 40 אלף קילומטרים על השעון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע מכל מקום, אחרי כמעט 50 שנה, נמכרה הפרארי רק בפעם השנייה בחייה במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד. מארגני המכירה הפומבית מבית 'בוהמס', העריכו שסכום הרכישה ינוע בין 170 ל-220 אלף דולר, אבל רוכשים אנונימיים הגישו הצעה גבוהה בהרבה וחזרו הבייתה עם הפרארי הכחולה אחרי ששילמו תמורתה 543 אלף דולרים.

בגיליון המסירה של בוהמס, מצויין כי בשנת 1980 המכונית הגיעה לבית פרארי במודנה אחרי שנצבעה באדום, אבל מה עבר עליה בשני העשורים שלאחר מכן נותר בגדר תעלומה. תהליך השחזור, כך הם מספרים, החל לפני כמה שנים כאשר בכיר בתעשייה לקח את המכונית תחת חסותו והחזיר אותה למצבה המקורי, כולל לוחית הרישוי - DUL 4C.

שולטו גילברטסון, מומחה המכירות של בוהמס: "זו הייתה מכונית שסימלה את תחילתה של ה'ביטלמניה' בשנות ה-60. ג'ון לנון היה כוכב גדול, וזה מדהים שלא היה אפילו צריך לעזוב את הבית כדי לרכוש מכונית - היא נסעה עד אליו".

פרארי, כנהוג, לא ייצרה מכסה גדולה של סדרת ה-330 (שירשה את מקומה של ה-250 והאמריקה בצורה מסוימת), אך הותירה בה את מנוע ה-V12 בנפח 4.0 ל' עם 300 כ"ס אליו חיברה גם תיבת הילוכים ידנית לה חמישה הילוכים. בייבי את יכולה לנסוע באוטו שלי.

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully