וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מזרטי גיבלי החדשה בישראל

גיבלי, האחות הקטנה של הקווטרפורטה הגיעה לישראל להתחרות על קבוצת הסאלון מצוידת בשלושה מנועים, הנעה אחורית או כפולה ורמות אבזור מפוארות. החל מ-590 אלף שקלים

ניר בן טובים

צילום: ניר בן-טובים

חולמים על מזרטי? הפנטזיה קרובה היום יותר מתמיד. יבואנית המותג האיטלקי לישראל חברת 'אוטו איטליה' השיקה היום (ד') בישראל את הגיבלי (Ghibli) החדשה, מכונית ספורט-סאלון שמחזירה כותר וותיק מן העבר ותקרא תגר בהווה על מכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ואודי A6.

הגיבלי נולדה מחדש כדי לתת מענה על מספר יעדים אסטרטגיים, והיא תהיה לחשובה בשורותיה של החברה מזה 99 שנים. על פי התכנות מזרטי, הגיבלי תוכננה להגדלת מכסת הרווחים, תתחרה בסגמנט פרמיום מרכזי ישירות מול התוצרת הגרמנית, והצגת טכנולוגיות הנעה חדשניות ואפילו חסכוניות, הן נדבך משמעותי במהלך שיווקה.

הגיבלי החדשה (יורשת לדגם מ-1967), נחשפה לראשונה בתחילת 2013 בתערוכת הרכב בסין, ופותחה בהשראת הקווטרופורטה הגדולה במרכב 4 דלתות סדאן. בשל התאמתה לקבוצת הסאלון, היא קצרה ממנה במעט ומתייצבת על בסיס גלגלים של כ-2.98 מ' ומותחת בין שני קצוותיה הנאות חמישה מטרים בקרוב. יתר מידותיה מלמדות כי רוחבה 1.94 מ', גובהה 1.46 מ' ומשקלה כ-1.8 טון.

קו המנועים של הגיבלי מורכב משתי חטיבות בנזין, ויחידת דיזל אחת - הראשונה אי פעם במכונית סאלון של מזרטי. למנוע הבנזין הבכיר של הגיבלי, 3.0 ל' טורבו V6, עם הנעה כפולה תפוקה מרבית של 410 כ"ס ו-56 קג"מ מ-1,750 ס"ד, והוא מאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות ועד 280 קמ"ש מרביים. גרסת הבסיס, מחלצת מיחידה זו תפוקה מופחתת של 300 כ"ס ו-50 קג"מ, כאשר זמני ההאצה ל-100 קמ"ש מורים על 5.6 שניות.

הבשורה הגדולה כאמור, היא חטיבת הדיזל של מזרטי גיבלי. יחידה זו עושה היסטוריה במותג, אך כמובן שאינה מתפשרת בנושא הביצועים. מנוע ה-3.0 ל' V6 טורבו מפיק 275 כ"ס ו-61 קג"מ ומשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות. צריכת הדלק של לוגמת הסולר, כך לפי נתוני פיאט בעלת הבית, תהיה כמעט 16 ק"מ לליטר. כל המנועים, משודכים בישראל לתיבות 8 הילוכים אוטומטיות עם תפעול ידני מלא מגלגל ההגה. ואולם גרסת הסולר, תגיע לישראל רק על פי דרישה.

רמת האבזור של הגיבלי כוללת כסטנדרט מושבים קדמיים חשמליים עם 2 זכרונות, ריפודי עור מסוג poltrona frau, גלגל הגה בגוון חום או שחור, תעלה קדמית עם כניסות USB I-AUX, מסך מגע בקוטר 8.4 אינטש כולל בקרת שמע עם אופציה למערכת 'בווארס אנד ווליקינס לה 16 רמקולים, קורא כרטיסי SD, בקרת אקלים מפוצלת, התקני טלפון ועוד. מלבד זאת, ועל אף היותה מכונית סאלון, מזרטי לא שכחה לחזק את צלילי המנוע: במערכת הפליטה מותקן ווסת (פרפר) המגביר את הגרגור האיטלקי בכפוף ללחיצת מתג בתא הנוסעים.

מזרטי מעריכה שבזכותה, היא תוכל להגיע להיקף של 50 אלף מכירות בשנתיים הקרובות (אשתקד מכרה רק 6,200), ולצידה של הקווטרופורטה החדשה ורכב פנאי מפואר שעתיד גם הוא להופיע במחוזותינו, אלה מספרים בהחלט אפשריים מבחינתה, וודאי מאז שהקימה מפעל נוסף בטורינו בעל תפוקה גבוהה מאוד.

המזרטי גיבלי היא המכונית הראשונה שנמכרת בארץ תחת בעלות 'אוויס' ישראל לאחר עזיבת זוהר אלון, ועל פי מנכ"ל החברה יואב הורוביץ ,הצפי הוא למסור בסביבות ה-80 מכוניות בשנה. המחירים לגיבלי יחלו ב-600 אלף שקלים לגרסת הבסיס, ועד 720 אלף שקלים למהדורת ה-S כפולת ההנעה.

מזרטי גיבלי בישראל. ניר בן טובים
מזרטי גיבלי בישראל/ניר בן טובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully