וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולניה חמה: לפורד 6 ליטר

סדנת הרכב הצעירה מוורשה, מציגה את הלפורד 6 ליטר החדשה עם 405 כ"ס ומראה קלאסי לחובבי אספנות ונוסטלגיה. שלכם רק ב-130 אלף יורו

פולין לא זכתה בתהילה כאמנית גדולה בייצור מכוניות. נקניקיות מילא, אבל כלי רכב זה לא בדיוק הפורטה שלהם. אולם, חברה אחת שנוסדה בוורשה ושהוקמה לפני למעלה מ-20 שנה, משתדלת לשנות את התדמית השלילית על "תעשיית הרכב" הדלה בפולין: 'לפורד אוטומוביל', והיצירה האחרונה שלהם היא באמת משהו שאי אפשר להתעלם ממנו.

הפולנים מכנים אותה 'לפורד 6 ליטר', וכמובן שהכינוי נגזר מליבת המכונית. היא מבוססת על שלדת צינורות מפלדה עם סידור הושבה לשני אנשים. בחזיתה, היא מאכלסת מנוע תוצרת GM בנפח 6.0 ל' V8 מסדרת ה-LS2, לו תפוקה מרבית של 405 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-55 קג"מ המושגים ב-4,400 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות, היא מעבירה לגלגלים האחוריים עוצמה כזו, שתעיף את הנהג והנוסע ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ועד 250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית.

העיצוב החיצוני של הלפורד 6, הוא דוגמא נוספת למכוניות מודרניות מבחינה טכנולוגיות שנולדו בטעם רטרו קלאסי. בכירי הסנדה לא מספרים יותר מידי על מקורות ההשראה, אולם אפשר לראות שהם ביקרו תדיר במחוזות בריטניה כדי להשוות לה הופעה חיצונית מוסכמת על רוב חובבי הרודסטרים.

דגשים גדולים יותר ניתנו לתא הנוסעים, הן ברמת המפרט והן באיכות הייצור של הרכיבים. גם בחלל הפנים אפשר למצוא נגיעות ברוח רטרו, כולל שעונים גדולים ועיטורי כרום מסביב לדפנות, מושבי ספורט ייחודים וגלגל הגה קומפקטי וספורטיבי. הכול כדי להעביר לנהג את החוויה במלואה. התקרה אגב מתקפלת באופן ידני כמובן.

אם הפולנייה הזו עושה לכם את זה, תאלצו לחפור עמוק בכיסים: לפורד מוכרת עותק של ה-6 ליטר בתמורה ל-130 אלף יורו (מעל 600 אלף שקלים).

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully