וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה: הונדה ג'אז החדשה

הונדה משחררת תמונה ראשונה של הג'אז החדשה לקראת הבכורה הרשמית בטוקיו. תצויד גם במנוע היברידי משופר עם צריכת דלק נמוכה ורמת זיהום מופחתת

זוהי התמונה הראשונה (והיחידה) בשלב זה של הונדה ג'אז (פיט) החדשה המיועדת ליפן וארה"ב, שתצא לכבישים לקראת שנת 2014. הסופר מיני/מיקרוואנית החביבה, תזכה לעיצוב נועז יותר ברוחה של הסיוויק, ולמנועי בנזין קטני נפח חסכוניים יותר, תיבות הילוכים חדשות, וכן למנוע היברידי משודרג לעומת הדור הקודם ששירת את המשפחה בשנים האחרונות. הבכורה הרשמית של הדגם תעשה בתערוכת טוקיו, אם כי גרסה אירופאית סופית עשויה להופיע בשלב מאוחר הרבה יותר.

הונדה ג'אז. אתר יצרן
הונדה ג'אז/אתר יצרן

מהפן הוויזואלי, הג'אז מאמצת את הופעתה של הסיוויק האחרונה. מעצבי החברה השוו ליפנית המרווחת את הפרונט הארוך המשולב בפגוש עם פתחי יניקה גדולים, כשבמרכז הלוגו הבולט של הונדה מתוחם על ידי יחידות התאורה המלוכסנות. על אף שתמונה של חלקה האחורי לא הופץ לכלי התקשורת, הונדה טוענת כי בתי התאורה מתמזגים בצורה נאה בקורות C ושפת תא המטען, על פי שפת עיצוב גלובאלית אותה היא מכנה "עיצוב H מרתק". במידותיה, תהיה הג'אז החדשה קצת יותר ארוכה מקודמתה, אבל תשמור על הרוחב והגובה.

בחזיתה של הג'אז סדרת מנועים חסכונית כפי שקיים בדור הנוכחי, אבל החברה טוענת כי הדגם ההיברידי ייתן מענה ישיר ליאריס הייבריד הן בביצועים והן בצריכת הדלק. מנוע ה-1.5 ל' החדש עושה שימוש בטכנולוגיית ה-(i-DCD), ראשי תיבת ל-Intelligent Dual Clutch Drive. משמעות הדבר, שבניגוד לטכנולוגייה הנוכחית, המנוע החשמלי והסוללות הפועלים כתגבור לבערה, יאפשרו לנהגי הג'אז ההיברידית לנהוג על טהרת החשמל לטווח של כ-3.8 קילומטרים במהירות של כמעט 50 קמ"ש.

בקנה, הגא'ז ההיברידית משחררת 133 כ"ס ו-17 קג"מ לגלגלים הקדמיים, ובשידוך לתיבת הילוכים 7 מהירויות כפולת מצמד (CVT בדגמים הרגילים), צריכת הדלק המשולבת שלה עומדת על 36 ק"מ לליטר - שיפור בשיעור של 35% בהשוואה לדגם היוצא - בין היתר בזכות שימוש במנגנון אגירת אנרגיה מבלימה ובורר סלקטיבי לנהיגה היעילה ביותר על פי תנאי הדרך. פליטת דו תחמוצת הפחמן תהיה כ-90 גק"מ. נתונים אלה מורים כאמור כי הונדה תכוון את הג'אז ההיברידית ישירות אל היאריס הייבריד, לה צריכת דלק ממוצעת של כ-23 ק"מ לליטר.

פרטים נוספים על הג'אז הייבריד ייחשפו בחודשים הקרובים. מהיבואנית לישראל 'מאיר' נמסר לוואלה! רכב כי אין עדיין לוח זמנים להופעתה בישראל.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully