וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות הליסינג נהנות מהנחות מופלגות"

דובי בן גדליהו

22.7.2013 / 14:28

בדיון הפתיחה בנושא חוק רישוי הרכב החדש האשים השר את היבואנים בניסיונות לסכל את התחרותיות: "בשוק אין אמות מידה שוות לכל הצרכנים"

ועדת הכלכלה קיימה היום את דיון הפתיחה בנושא "חוק רישוי הרכב", שאמור להסדיר את כל ההיבטים התחרותיים והמנהלתיים בשוק ייבוא הרכב, החלפים, המוסכים והביטוח. בפתח הדיון אמר שר התחבורה, ישראל כץ, כי רמת המינוע בישראל היא נמוכה יחסית לאירופה וכי הרפורמה שהוא מקדם תהפוך את רכישת הרכב לנגישה יותר לשכבות הנזקקות ולמעמד הביניים.

לדבריו, למרות שהמיסוי על רכב בישראל גבוה מאד – והוא "מקווה שבעתיד ניתן יהיה להוריד אותו" – בענף יש הרבה כשלים תחרותיים ושיעורי רווחיות מופרזים, שאינם קשורים למסים. השר אמר כי בשוק אין אמות מידה שוות לכלל הצרכנים וכי "חברות הליסינג נהנות מהנחות מופלגות, עד 25%, על חשבון הצרכנים".

יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב אמר כי האיגוד מברך על היוזמה להסדיר בחוק את שלל סוגיות התחבורה אולם ציין, שהליך השימוע המקדמי של היבואנים טרם הסתיים ושרמת המינוע הנמוכה יחסית בישראל נובעת ישירות משיעורי המס הכבדים המוטלים בישראל.

לדבריו, שוק הרכב כבר נפתח רשמית לייבוא מקביל של כלי רכב – שהיא אחת הרפורמות המרכזיות בחוק רישוי הרכב שמקדם משרד התחבורה – והיבואנים מעולם לא התנגדו לו אך למרות זאת הייבוא המקביל לא הבשיל. השר כץ ענה בתגובה כי "היבואנים התנגדו נמרצות לייבוא המקביל וסיכלו אותו בעצה אחת עם יצרני הרכב". בוועדה דיבר גם נציג הרשות ההגבלים העסקיים שאמר כי הרשות תומכת בהכנסת מרכיב התחרותיות לקריטריונים של מתן רישיונות ייבוא רכב או שלילתם.

ועדת הכלכלה צפויה לקיים אחר הפגרה רצף של דיונים בנושא חוק רישוי הרכב ובין השאר יופיע בפני הוועדה הממונה על ההגבלים העסקיים ומומחים נוספים. יצוין כי בעקבות חשיפת "גלובס" ודרישת חברי כנסת הוצג בפני ועדת הכלכלה דו"ח הייעוץ של חברת שלדור, שהוזמן על פי דרישת אגף התקציבים באוצר ונגנז עד כה. אולם, במכתב מלווה להצגת הדו"ח כותבת נציגת אגף התקציבים כי "מסקנות העבודה המקצועית שנעשתה על ידי חברת שלדור שימשו את הצוות הבין משרדי לצורך דיוניו הפנימיים אך מעולם לא אומצו על ידי הצוות או על ידי מי מחבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully