וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד היי טק? ליסינג תפעולי לא הכי משתלם

סקר חדש של מועדון הצרכנות 'היי טק זון' מורה כי חלה ירידה של כ-10% נוספים בהחזקת רכב בליסינג תפעולי ביחס לאשתקד. הסיבה: העלאת מחירי ההחכר ואי כדאיות כלכלית

האם עדיין משתלם להחזיק רכב בליסינג תפעולי לעובדי חברות ההי-טק? על פי סקר שפורסם בשנת 2011 על ידי מועדון הצרכנות 'היי טק זון', חלה ירידה תלולה בכדאיות העסקה בשנים האחרונות נוכח השינויים בתקנות המיסוי. עתה, שנתיים לאחר מכן, המגמה נמשכת ואף מחריפה.

לקראת יריד מכירות רחב היקף שיערך בסופ"ש הקרוב עבור חברות הייטק, יצא לבדוק מועדון הצרכנות היי טק זון העדפות בקרב 1,620 מחבריו על מנת לקבל תמונה ברורה יותר אודות הפרמטרים לפיהם נבחר הרכב המשפחתי, ומה משפיע על סוג העסקה בתמורה לרכב שילווה אותם בשנים הקרובות.

על פי תוצאות הסקר, חלה ירידה נוספת של 9.3% ביחס לנתונים בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות מלמדות כי שיעור הנהגים שביצעו רכישה במסגרת ליסינג תפעולי עומד כיום על 46.9%, וזאת לעומת 56.2% בשנת 2012. עוד מפילוח המספרים, מסתבר כי אחוז הסוברים ששיטה זו עדיין משתלמת ירד ב-3.2% נוספים ועומד כעת רק על 11.7%.

"משתלם" הוא המונח הדומיננטי ביותר במונחים של ליסינג תפעולי. ואכן, 66% מקרב הנהגים המשתתפים בסקר טוענים כי כדאיות החבילה כפופה למרחק נסיעה של יותר מ-25 אלף קילומטרים בשנה. בתוך כך, רואים כי אחוז הנהגים שיבקשו להחזיר את הרכב בשנה הקרובה עלה לפיכך ב-5.8% ל-35%.

המכונית המועדפת על ידי נהגי הליסינג היא עדיין ממוצא יפני, ובאופן חד משמעי כשמדובר ברכב חדש. יד שנייה? 14% מוכנים לעבור למכונית משומשת ב-2013.

מחסלים את הליסינג?

על אף הירידה, צריך לציין כי רוב רובם של נהגי הליסינג התפעולי מגדירים את עצמם כנהגים "מפונקים" - וכי 46% הוא עדיין נתון גבוה. מתוך המשתתפים, 33% מעידים על עצמם כי בוחרים בשיטה זו בשל הנוחות הנלווית: שטיפות רכב חינם, שירות עד הבית, שירות ביצוע "טסט" במכון הרישוי ועוד. רק 8.4% דיווחו כי עושים זאת מטעמי בטחון מצד חברת הליסינג, ו-54% ממשיכים כך כי מאמינים - למרות הכול, כי זו עסקה כלכלית אטרקטיבית.


נועם בוסידן, מנכ"ל משותף בהייטק-זון: "ישנה ירידה ברורה בכדאיות תכניות הליסינג התפעולי גם עבור המעסיקים, ולראייה חברות רבות מחפשות אלטרנטיבה מאורגנת לעובדים, במקום הליסינג התפעולי, בעיקר באמצעות תכניות קולקטיביות של ליסינג פרטי, בהן המעסיק אינו צד.

הסיבה היא שהנהגים הנותרים בתכניות הליסינג התפעולי הם לרוב נהגים בעלי נסועה גבוהה מעל 25,000 ק"מ בשנה. עלויות הדלק על הרכבים שמחזיקים אותם נהגים גבוהות מאוד, ובפני המעסיקים עומדות שתי ברירות: לייקר לעובדים את עלות החכרת הרכב או להפסיק את התכניות. יותר ויותר חברות בוחרות להעלות את מחירי הרכבים באופן מודע תוך הפיכת המחיר לבלתי כדאי עבור העובדים ולמעשה ל"הריגת" התכנית."

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully