וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגטי וירון חושפת: גרסת "אגדה"

בוגטי מציגה גרסת "אגדה" לוירון ויטס החולקת כבוד לנהגי המירוץ של המותג המפואר. רק שלוש תיוצרנה והמחיר, אתם יכולים לדמיין

בוגטי הכריזה על תכנית חגיגית במסגרתה תחשוף שש מכוניות במהדורת מיוחדת של הגרנד ספורט ויטס, הקבריולה המהירה ביותר בעולם. תחת המיזם Les legendes de Bugatti, או אגדות בוגטי בעברית, חצי תריסר המכוניות חולקות כבוד לשלל נהגי המירוץ המפוארים של היצרן האיטלקי-צרפתי. "מכוניות אלה והאנשים מאחריה, עיצבו את מהותה של בוגטי", כך החברה.

מכונית ה"לג'נד" הראשונה (כאן בתמונות) של בוגטי, תיוצר בשם נהג המירוצים ז'אן פייר וימלי, אחד הנהגים הוותיקים ביותר של המותג ההיסטורי. וימלי נהג במכונית מירוץ מסוג 57G בשנת 1937 במהלכה זכה במירוץ הסיבולת 24 השעות בלה מאן, הישג אותו שיחזר שנתיים מאוחר יותר עם הדגם הבא - 57C. היה לו גם הכבוד לנהוג במכונית המונפוסטו 4.7 ל' של בוגטי טייפ 59/50 ב-1947, אולם שנתיים מאוחר יותר, הוא נהרג בתאונת דרכים בבואנס איירס.

על מנת להשאר נאמנים למקור, בוגטי עטפה את הויטס של וימלי בגוון התכלת המסורתי של מכוניות המירוץ שלו. האריזה החיצונית הינה שילוב של סיבי פחמן בגוון תכלת בהיר (קלאסי עבור בוגטי) ועוד נגיעות בגוון כחול עמוק יותר בסינר התחתון ולאורך הכנפיים והחלק האחורי.

"החומרים שבחרנו, כמו גם הצבעים, הם כולם רפרנס לאופי המיוחד של המכוניות הקלאסיות ולנהגים שאחזו בגלגל ההגה שלהן, כך אומר אנשי, בכיר המעצבים בבוגטי. לכל מיזם נפרד, מיזגנו את העבר עם ההווה על פי התכונות של הויירון. עם סדרת המכוניות הזו, אנחנו נותנים פרשנות מודרנית למירוצים הקלאסיים של פעם" כך הוא מוסיף.

כמו כל גרסת בוגטי וירון 16.4 גרנד ספורט ויטס, גם למהדורות המוגבלות מנוע המפיק כמעט 1,200 כ"ס ו-150 קג"מ מיחידת ה-8.0 ל' W16 של קונצרן פולקסווגן. היא מאיצה מהמקום ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות דרך תיבת 7 הילוכים אוטומטית ומהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-375 קמ"ש. ללא מגביל - 408.9 קמ"ש.

גרסה זו, תיוצר רק ב-3 עותקים, כאשר מחירה של כל מכונית נאמד בכ-1.5 מיליון יורו (7 מיליון שקלים לפני מיסי ייבוא). תשברו קופת חסכון.

עוד הרבה על בוגטי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully