וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מיצובישי ספייס סטאר

28.7.2013 / 8:11

המנוע מאבד צילינדר כדי לחסוך בדלק, תא הנוסעים מקבל סנטימטרים בשביל המרחב ואתם תשלמו 80 אלף עבור הגרסה האוטומטית. שווה?

קובי ליאני

צילום וידאו: עידו שחם
בימוי: בת גולן
עריכה: רן צימט

נוסעי המכוניות שמסביבי בפקק מסתכלים עלי באופן מאוד לא נעים. אני כבר רגיל למבטי קינאה או הערצה, אבל הפעם, כשאני מאחורי ההגה של מיצובישי ספייס סטאר החדשה, חלק מהמביטים נראים כאילו עומדים להתפקע מצחוק וחלק כאילו ממש מרחמים עלי. ולמה זה? כי מישהו במיצובישי החליט שזה בטח יהיה מה זה מגניב להדביק מדבקות שחורות ועגולות על ספייס סטאר אדומה ולגרום לה להראות כמו פרת משה רבנו (מושית) על גלגלים. כן הא, חמוד לאללה. נשי.

גבר צריך להיות חסין מבטים, אטום לסביבה או ממש מחובר לצד הנשי, כדי לנהוג ברכב שכזה מבלי להתקמט בתוך הכיסא, בטח שכשהפרסומת ברדיו למיצובישי הקטנה אומרת "מה אומרת עליך הספייס סטאר שלך?" - לא בהכרח מה שהיית רוצה שהיא תאמר עליך. כתם כזה גם עסקת טיעון לא תמחק. אבל בהתעלם מהנקודות, מה שהמיצובישי הזה תאמר עליכם, זה שאתם מאמינים שלא צריך לקרוע את הארנק כדי לקנות רכב חדש ולנסוע ממקום למקום ושלא צריך 4.5 מטר רץ של פח כדי להסיע 4 נוסעים.

אז איך היא נוסעת ומרגישה על הכביש? יצאנו ליומיים מלאי קילומטרים עם מעט מאוד ליטרים של דלק.

מבחן מצובישי ספייס סטאר. קובי ליאני
מבחן מצובישי ספייס סטאר/קובי ליאני

פחות חסכונית מהמצופה

למיצובישי ספייס סטאר החדשה, יש את כל מה שצריך כדי להציע צריכת דלק נמוכה במיוחד - מנוע בנפח 1.2 ליטר עם 3 צילינדרים בלבד (1.0 ליטר בגרסה הידנית), תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, הגה מתוגבר חשמלית, משקל כללי קליל של 865 ק"ג בלבד וגם הצרות יצרן על צריכת דלק מרשימה של 23.2 קילומטרים לליטר.

אבל המציאות שונה מכך ובעיקר רחוקה מאוד ממה שהיצרן גילה במעבדה. במבחן שלנו, נסיעה עירונית ממושכת בתחומי גוש דן בשעות הבוקר הניבה צריכת דלק לא מרשימה של 11 קילומטרים לליטר, נסיעה רגועה ונטולת עומסים בכבישים מהירים חשפה צריכת דלק של 16 קילומטרים לליטר והממוצע בשימוש משולב ומתון עמד על 13 קילומטרים לליטר. צריכה סבירה למדי, אבל מרשימה הרבה פחות מהצהרות היצרן.

זה אומר שמבחינת המנוע, נשארים עם מעט כוח (80 כ"ס ב-6,000 סל"ד ורק עם 10.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד) שמנסה למצוא את דרכו החוצה דרך תיבת הילוכים איטית. כשרומסים את דוושת הדלק מקבלים תאוצה עצלה ונטולת כל מחץ, עם זמן מדוד של 13 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-10 שניות לשם ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. אפשר לפתור את העניין בטענה שמי שמעוניין לחסוך בדלק, לא באמת מחפש ביצועים, אבל כשגם קטנועי 125 סמ"ק בורחים לה לפנים ברמזורים, אין מנוס מלקבוע, הספייס סטאר פשוט איטית.

מבחן מצובישי ספייס סטאר. קובי ליאני
מבחן מצובישי ספייס סטאר/קובי ליאני

נוחה בעיר וגם בבינעירוני

הספייס סטאר היא לגמרי לא מכונת ביצועים, אבל היא כן נוחה מאוד לנסיעה. המתלים שלה כוילו על הצד הרך ביותר האפשרי וזה אומר שהיא מטפלת בקטעים משובשים באופן מאוד סלחני ביחס למכונית קטנה. היא נעה בחינניות ברחובות צפופים, נדחקת לתוך חניות דחוקות (371 ס"מ לאורך), אבל גם מרגישה יציבה ונוחה בכבישים בינעירוניים במהירויות תלת ספרתיות.

הצמיגים שלה אמנם לא מציעים אחיזה גבוהה בכביש וגם המתלים הרכים לא תורמים מאום ליציבת הגוף בפיתולים, אבל גם הרעשים שעולים מהגלגלים הקטנים נבלעים בבידוד הטוב של הרכב לצלילים חיצוניים. מערכת השמע המקורית אמנם לא חזקה או מהסוג האיכותי ביותר (CD ו-MP3), אבל לא צריך להפציץ את הרמקולים כדי לשמוע את רזי ברקאי בגלי צה"ל מתקומם לנוכח הבטחות למשאלי עם.

אין שפע של כוח או גמישות במנוע של המיצובישי הקטנה, אבל תיבת ההילוכים הרציפה שלה מסייעת לה לשמור על מהירות התנועה ולא לפגר מאחור. תכונה זו יחד עם נוחות נסיעה טובה, אפשרו לה להיות ממש נעימה בשימוש בינעירוני, בניגוד למה שניתן לשער שמכונית שכזו, רצוי שתישאר בגבולות המטרופולין.

מבחן מצובישי ספייס סטאר. קובי ליאני
מבחן מצובישי ספייס סטאר/קובי ליאני

כאן גרים 4 בכיף

חמש חגורות בטיחות תמצאו בתא הנוסעים של המיצובישי ספייס סטאר, אבל ארבעה מבוגרים ימצאו שם מקום יעיל מאוד לנסיעה. המרחב טוב מלפנים בזכות בניה גבוהה של בסיס הדשבורד ומאחור, בזכות המושבים הקדמיים הדקים ודחיקת משענת המושב אל בין בתי הגלגלים האחוריים (בסיס גלגלים של 245 ס"מ). תא המטען כמצופה ממכונית זעירה שכזו, זעיר בהתאם עם 235 ליטרים בנפח, ולמרות שעגלת תינוקות גדולה תידחק שם בקושי, לקניות משפחתיות בסופר יש מקום.

מבחינת העיצוב הכללי, המראה של תא הנוסעים, לא ממש מיישר קו עם העיצוב החיצוני הצעיר והדינמי שלה. אין שם שום תוספת או נגיעה שחורגת מהגבול הבנאלי. לוח המחוונים פשוט בעיצובו וכך גם מרכז הדשבורד שעליו נמצאים מרבית מתגי התפעול של הקבינה וגם שם נראה שמסגרת הפלסטיק השחורה, באה רק כדי לשבור את האפרוריות שמסביב. לא היו צריכות להיות לנו תלונות גם לשימוש בחומרים קשיחים בדיפון כל סביבת תא הנוסעים, אבל ביותר מדי מוקדים מצאנו הרכבה לא מושלמת של רכיבי הפלסטיק ולא פעם דיפון הדלתות מאחור התפרק ונשאר לנו ביד בטריקת הדלתות.

מיצובישי ספייס סטאר החדשה אמנם לא מציעה שפע של אבזור מפנק, אבל כן מצאנו בה תאורה אוטומטית, מראות חשמליות, ארבעה חלונות חשמליים ואת כל ציוד הבטיחות המודרני - שש כריות אוויר (יש גם ביטול לכרית הנוסע הקדמי להושבת תינוק כשגבו לכיוון התנועה), עוגני איזופיקס למושבי בטיחות לילדים, בקרת יציבות אלקטרונית, בקרת אחיזה, מערכת לסיוע בזינוק בעליה ואפילו איתות מהבהב בפנסים האחוריים בבלימת חירום.

מבחן מצובישי ספייס סטאר. קובי ליאני
מבחן מצובישי ספייס סטאר/קובי ליאני

80,000 שקל

מיצובישי ספייס סטאר מוצעת בשתי רמות מחיר, הראשונה של 70 אלף שקל לגרסת הבסיס עם המנוע החלש יותר ו-80 אלף שקל עבור רכב המבחן שלנו, עם המנוע החזק יותר ותיבת ההילוכים האוטומטית. על פניו מדובר במחיר מושך, בטח כאשר הספייס סטאר מציעה נוכחות ושימושיות של מכונית אמיתית, לעומת מכוניות המיני הקטנות, שכבר לא כל כך רחוקות ממנה במחיר.

אולם, הספייס סטאר שהגיעה באיחור לקבוצה, כבר לא לבד ואינה הסופר מיני היחידה להגיע במחיר שכזה. היא אמנם מעבירה התחושה פשוטה למדי בתא הנוסעים וגם צריכת הדלק לא מעפילה לרמה מצוינת, אבל עם תא נוסעים מרווח, ציוד בטיחות מלא וגמיש למשפחה הקטנה ונוחות נסיעה טובה, היא כן מצליחה לסיים את המבחן בציון גבוה בשורת התמורה למחיר.

עוד על מיצובישי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully