וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תראה מיני קופר החדשה

מיני חושפת את גרסת הקונספט הראשונה לקופר החדשה שתיחשף בתערוכת הרכב בפרנקפורט. העיצוב הקלאסי חוזר ברוח קצת יותר מודרנית. גם מנוע 3 צילינדרים בקנה

אתר יצרן

צילום: יצרן

הקדימון הראשון למיני קופר החדשה יוצג בתערוכת הרכב הקרובה בפרנקפורט. המותג הבריטי-גרמני חושף כעת את גרסת הקונספט 'ויז'ן' מיני שתוביל את סדרת הדגמים הקטנה בשנים הקרובות על כל שלל המהדורות המוכרות, בהן הקופר, קופר S, פייסמאן ויתר חברותיה.

מיני טוענת שתשמור על הפרופרציות הקלאסיות של הקטנה השובבה, אבל ביצעה שינויים חיצוניים כדי להדגיש את ההפרדות בין הקורות והדלתות, ולשחרר אותה מעט מן המראה העגלגל המוכר כדי להשוות לה נוכחות ספורטיבית יותר. הפרט הבולט ביותר בה יהיה הגריל הקדמי (שבכה) לו חזות טרפזית הפוכה עם פס המכיל את פס נורות הערפל החוצה אותו במרכז. על אף זאת, תצלומי ריגול מאירופה הוכיחו כי בגרסה הסדרתית, נורות הערפל תשארנה בקומה התחתונה מעל הסינר.

סימני ההיכר הנוספים של מיני, כמו למשל בתי התאורה הקצרים נשארו כפי שהיו, אבל קיבלו דגשים על ידי שימוש בשורות LED והעמקה של שטח הפנים והדיפון החיצוני - סוג של ערכת איפור מקורית שאמורה גם לשפר את הנראות של מכוניות מיני על הכביש. מלבד, זאת, גרסאות ספורטיביות חמות כגון S או JCW תהיינה מושכות יותר בזכות מפלטים מוגדלים, קשתות גבוהות וספויילירים.

תא הנוסעים, עיניכים רואות, אינו אלא מגרש משחקים של מיני לבחינת מגוון אמצעי בקרה והנדסת אנוש מחוכמת. מיני תאמץ מספר מועט של רכיבים מהקבינה, אולי גם את בקרת לוח השעונים שעשויה להיות דיגיטאלית אך להקרין שעון אנלוגי. מעצב החברה, ואן הוידנק, אומר שהמיני תהיה קצת יותר מרווחת בחלל הפנים, אך לא לצפות לצמיחה משמעותית. באגף המנועים, רמזה לאחרונה ב.מ.וו על שימוש במנוע 3 צילינדרים חסכוני בגרסאות מוזלות מחיר.

בסך הכול, אומרים מעצבי מיני כי המטרה הייתה להחזיר את הקופר הקטנה לשורשים, ולקרב אותה לעיצוב המקורי מ-1959. בינתיים, נחכה לראות אותה בתערוכת פרנקפורט כדי ללקט פרטים נוספים על מועד השקתה הרשמי בשנה הבאה.

עוד הרבה על מיני בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully