וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות לגט טקסי: להזמין מונית דרך האפליקציה של ישראכרט

רועי גולדנברג

29.7.2013 / 11:37

היתרון הבולט: אפשרות לעצור מונית מזדמנת ולשלם דרך האפליקציה - ולא בהזמנה מראש שכרוכה לרוב בתשלום עמלה. בשוק קיימות מספר מתחרות, כולל חברת סלקום

שנתיים וחצי אחרי שחברת Get Taxi הישראלית הצליחה לעורר מהפכה בשוק הזמנת המוניות, חברת האשראי ישראכרט הודיעה היום על כוונתה להיכנס גם היא לתחום ולהתחרות בה. החברה הודיעה כי תאפשר הזמנת מוניות ותשלום באשראי באמצעות אפליקציית הסלולר שלה וכי היא תשתף פעולה עם כ-40 תחנות מוניות ברחבי הארץ.

בישראכרט עמדו על ההבדל בינם לבין גט טקסי בכך שמספר המוניות בשירות גדול יותר - 3,000 מוניות לעומת כ-1,600 מוניות בגט טקסי וכי הפריסה הארצית רחבה יותר. אך היתרון הגדול ביותר בין שתי האפליקציות הוא באפשרות שבישראכרט ניתן יהיה לעצור מונית ברחוב ולא רק להזמין אותה מראש. מדובר ביתרון תחרותי, שכן הזמנת מונית מראש דרך אפליקציה שקולה בחלק נכבד מהמקרים להזמנה טלפונית ובגינה נגבית עמלה של כ-5 שקלים.

בישראכרט מדגישים גם את העובדה שהחברה עובדת מול תחנות מוניות לעומת גט טקסי שעובדת מול נהגים עצמאיים, אך בפועל נהגים שעובדים עם תחנות מוניות הם עדיין נהגים עצמאיים ואינם מועסקים של התחנה אלא משתמשי בשירותי הסדרת הנסיעות שלה. כך, בשני המקרים, מפרישים הנהגים נתח מסוים מההכנסות לתחנה או לגט טקסי, שמשמשת כמעין תחנת מוניות וירטואלית.

השירות החדש של ישראכרט - שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ MyCheck וחברת TMC - יאפשר לשלם על הנסיעה באמצעות ארנק התשלומים באפליקציה של חברת האשראי. יש לציין כי על אף שהאפליקציה היא מבית ישראכרט, בחברה מבטיחים שכל לקוחות חברות האשראי יוכלו להשתמש בשירות. הלקוחות לא יצטרכו לשלם עמלת סליקת אשראי, בדומה לגט טקסי.

גט טקסי נחשבת למובילה בתחום הזמנת המוניות מהסלולר, על אף שלא הייתה הראשונה לזהות את הפוטנציאל. בישראל פעלה עוד קודם אפליקציית "מונית בקליק" של חברת סלקום, אך כפי שפורסם ב"גלובס" בסלקום לא האמינו בה מספיק ולמשך תקופה מסוימת דאגו לקדם במסגרת עסקה מסחרית את האפליקציה המתחרה של גט טקסי כאפליקציה מובנית במכשירי החברה.

לפני כחודשיים הושקה בישראל אפליקציה נוספת בשם Taxi To Go ובשוק נמצאות גם "ביפ טקסי" ו"הלו טקסי". בחו"ל, שם פועלת גט טקסי במספר מדינות נבחרות, קיימת תחרות לא קטנה ובין הגדולות בענף נמצאת חברת Uber האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully