וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: רק ל-30% בקרת יציבות ברכב

מחקר של אור ירוק מצא כי בישראל למעלה מ-50 אלף כלי רכב מסוכנים וב-70% אין בקרת יציבות. שמואל אבואב: "להוריד מיסוי על אביזרי בטיחות מצילי חיים"

באיחור של שנה, ייכנס היום (חמישי) לתוקפו חוק חדש לפיו יוענקו תמריצי מס לכלי רכב פרטיים המיובאים לישראל עם מערכות בטיחות מרובות, וזאת במטרה להפחית את תאונות הדרכים הקטלניות. על פי סעיפי החוק, תמריצי המס יחולו על 10 מערכות בטיחות שונות, אולם מתוך מחקר שנערך על ידי עמותת 'אור ירוק', עולה כי אחוז ניכר מכלי הרכב בישראל חסרים אמצעי בטיחות בסיסיים.

על פי תמונת המצב כיום, כל כלי רכב שני בישראל נמצא בדרגת מיגון נמוכה כשמתייחסים להמצאותן של כריות אוויר. על פי נתוני העמותה, בארץ נעות 1.6 מיליון מכוניות להן פחות מ-4 כריות אוויר, המהוות כ-55% מההיקף הכללי. בנוסף לחסרון זה, הנתונים מצביעים גם על אחוז גבוה של מכוניות מהן נעדרת בקרת יציבות, שכן רק ב-830 אלף מכוניות מותקנת המערכת.

ותק המכונית בכבישי הארץ, הוא הסיבה היעקרית לכך שמערכות בטיחות מגוננות אינן נמצאות בכל המכוניות. מתוך הנתונים, עולה כי בישראל 2.7 מיליון מכוניות (200 אלף נוספו רק אשתקד), ומתוך כך מסתבר כי גיל הרכב הממוצע בישראל עומד על 8.4 שנים. "הצערת גיל כלי הרכב בישראל והכנסת יותר כלי רכב חדשים יכולה לחסוך את חייהם של בני אדם רבים בכל שנה. אני מצפה ממשרד התחבורה להביא למצב שכל כלי רכב חדש יהיה מאובזר באביזרי בטיחות שיכולים להציל חיים", כך מנכ"ל העמותה שמואל אבואב.

פרופ' שלמה בכור מהטכניון, מעריך כי ניתן יהיה להציל חייהם של 47-94 בני אדם בכל שנה, אם ברכב מותקנות חמש מערכות בטיחותיות: התרעה על נהיגה גבוהה מהמותר, מערכת קריאת מצוקה אלחוטית, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, ומערכת מידע ופיקוח ("קופסא ירוקה").

לישראלי הממוצע, כך מסתמן, בטיחות אינה הדבר האטרקטיבי ביותר במכונית החדשה, שכן רק 50% הודו שהיא הגורם החשוב ביותר בקניית מכונית. 20% טענו כי בוחרים רכב קודם כל לפי מחיר ו-18% על פי תצרוכת הדלק, כך לפי סקר של מכון 'גאוקרטוגרפיה'.

כנשאלו משתתפי הסקר אודות ציוני הבטיחות בכלי הרכב שברשותם, 44% לא ידעו כמה כוכבי ריסוק יש לרכב, ו-35% כלל לא מכירים את המונח "כוכבי ריסוק". בנוסף לכך, רק 61% מכירים את בקרת היציבות, לעומת 92% שמכירים את בקרת הנסיעה לאחור (מצלמת רוורס). "אם משרד התחבורה יחייב בעלי רכבים להכניס מערכות בטיחות מצילות חיים נוספות, נצליח לצמצם את הפגיעה האנושה שנגרמת לנוסעי הרכב במצב של תאונה", מוסיף אבואב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully