וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי חולם להגיע במרצדס לחתונה

סקר העדפות תחבורה בקרב זוגות מצא כי הישראלי מעדיף רכב יוקרה של מרצדס ביום החתונה. "פדיחה לצאת לבוש חליפה מפורד פוקוס"

הכול מוכן וערוך ליום הגדול: אולם יש, חליפה יש, מוזמנים יש, אוכל, שתייה, ואפילו זוגתך תופיע ביום החתונה. אז מה חסר? נכון, מכונית מעוטרת קישוטים ופרחים שתסיע אותך ממקום למקום במלוא תפארתך בסמטאות דרום תל אביב ונקודות הצילום. אבל רגע, איזו מכונית אתה מעדיף והאם תסתפק ברכב משפחתי פשוט? אם תשאלו את מר ישראלי, התשובה היא כמובן לא.

חתונה היא אירוע חגיגי וגדול, ולכן כל הפרודוקציה מתוכננת כך שכל פרט בה יהיה הטוב ביותר במסגרת התקציב. גברים, מטבעם, אוהבים מכוניות מפוארות ונוצצות, אבל גם בתוך המבחר העצום ישנם פערים בין המותגים המובילים שמשאירים את המשפחתיות הרגילות מחוץ לתמונה.

אוהד (השם האמיתי שמור במערכת), מספר לנו כי פוזה היא הדבר החשוב ביותר בכל הפסטיבל הנוצץ: "אני לא מתכוון לרכוש חליפה באלפי שקלים, להשקיע למעלה מ-15,000 שקלים בהשכרת שמלת כלה וכו', ולהגיע לאולם באמצעות הפורד פוקוס שלי - זה פשוט בדיחה. כל הפאסון, כל ההשקעה, רכישת הטבעת ליום המאושר בחיי, בו אנו ובת הזוג רוצים להראות מיליון וחצי דולר ובסוף אני אצא לבוש בחליפה מהממת מפורד פוקוס?" אכן טרגדיה.

לצורך בחינת העניין, ערכה חברת פאנלס סקר עמדות מקיף באמצעות חברת דיימונד פקטורי העוסקת ביצור ומסחר תכשיטי יהלומים. לצורך הסקר, התבקשו כ-500 גברים בגילאי 25-30 לדרג את המכוניות המועדפות עליהם ביום החתונה, והאם יבחרו לשכור רכב או להשתמש ברכבם הפרטי. ואלו הממצאים:

מתוך הנתונים, עולה כי רק 20% ישתמשו ברכב הפרטי, 40% ישאלו רכב מקרוב משפחה, 25% שוכרים רכב ו-12% יבקשו רכב מחבר. ומה לגבי סוג הרכב? כאן ישנה העדפה ברורה - מעל 61%, למכוניות פאר כפולות הנעה (פנאי ושטח) לעומת כל אלטרנטיבה אחרת.

הרכב הנחשק ביותר בקרב המתחתנים הוא מרצדס ML, עם 21% מקולות המצביעים. קרוב אליו פולקסווגן טוארג עם 20%, פורשה קאיין 18.5%, מיצובישי פאג'רו עם 16.7%, טויוטה לנד קרוזר 15.4% והאמר עליו השלום עם 7.1%.

כמה תוציא על טבעת אירוסין, ככה תוציא על רכב?

במסגרת הסקר אף נבחנה סוגיית המתאם בין שווי הרכב בו מחזיק המתחתן, לבין שווי טבעת האירוסין אותה הוא רוכש. הנחת היסוד היא כי בעלי רכב יוקרה יוציאו סכום גבוה בהרבה על טבעת אירוסין אם רכבם הפרטי מוגדר "מוצר פרמיום". המציאות איפוא, מלמדת אחרת.

על פי נתוני הסקר, אדם שמחזיק במכונית בשווי של 50 אלף שקלים יקציב לטבעת אירוסין 1,000 שקלים בלבד - זהה לאדם שבבעלותו מכונית ששוויה 200 אלף שקלים. גם כשמעלים את סכום רכישת הטבעת ל-5,000 שקלים, הפער נותר כמעט דומה בין הקבוצות ה"עממיות" לבין שכבות מבוססות יותר שמוציאות על רכב מעל 200 אלף שקלים.

מהי הסיבה לכך? לדברי גל חרט, מנכ"ל דיימונד פקטורי, אין ספק כי גם רכישת טבעת, ממש כמו כלי רכב, נשענת על שיקולים רגשיים ואינה החלטה שכלתנית נטו. במילים אחרות, העיקר שנגיע כמו כוכבי קולנוע ליום המיוחל. לקורת גג נדאג אח"כ.

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully