וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה החדשה בישראל

אחרי הקורולה החדשה וקצת לפני מאזדה 3, נחתה בארץ האוקטביה החדשה עם מנועי בנזין טורבו ותיבת הילוכים רובוטית DSG. המחירים, החל מ-132 אלף שקלים

יבואנית מותג סקודה לישראל 'צמפיון מוטורס' מודיעה השבוע על התחלת שיווקה של האוקטביה החדשה, בה נהגנו ממש לפני כמה חודשים. הדור השלישי מבוסס על פלטפורמה מודולוארית של הקונצרן, יצויד במנועי בנזין, דיזל, תיבות ידניות או רובוטיות ורמות אבזור מרשימות כפי שנהוג בשושלת הסדרה הצ'כית לאורך שנותיה.

כמו הרבה מתחרותיה בסגמנט המשפחתיות, מציגה האוקטביה החדשה צמיחה של ממש בבסיס הגלגלים, הבאה לידי ביטוי בתוספת של 11 ס"מ ל-2.69 מ'. מלבד זאת, היא רחבה מהדגם הקודם ב-4.5 ס"מ, ארוכה יותר ב-9 ס"מ ומותחת כעת 4.66 מ' מקצה אחד לשני וכמובן, ניחנת בתא מטען עתיר מימדים בנפח 568 ל' אותו ניתן להרחיב עד 1,558 ל' (דלת ליפטבק משולבת בזנב לפתיחה מלאה של כל החלק האחורי).

בפעימה הראשונה בישראל, תשווק האוקטביה החדשה רק עם מנועי בנזין בנפח 1.2 ל' ו-1.4 ל' טורבו TSI, ובהמשך יצטרפו גם מנועי ה-1.8 ל' ויחידות ה-1.6 ל' TDI לוגמות הסולר.

מנוע ה-1.2 ל' TSI מחלץ תפוקה מרבית של 105 כ"ס ו-17 קג"מ ומאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות. בסיועו של מנגנון עצור וסע (דימום הרכב בעמידה ממושכת), צריכת הדלק עומדת על נתון של 20 ק"מ לליטר. מנוע ה-1.4 ל' TSI מפיק 140 כ"ס ו-24 קג"מ ומקזז שתי שניות בדרך ל-100 קמ"ש. גם בגרסה זו, כך לפי היצרן, צריכת הדלק הממוצעת היא 20 ק"מ לליטר. ההפרש בין הדורות נאמד בהפחתה של כ-23%, בין היתר בזכות דיאטה שהשילה מהאוקטביה כ-100 ק"ג. המנועים הנוכחיים, מחוברים לתיבת DSG לה 7 מהירויות.

גם בתחום הגימור ביצעה האוקטביה קפיצת מדרגה, אולם זו מעולם לא הייתה נקודת תורפה במכונית המשפחתית מצ'כיה. לצד שדרוגים אלה, תשווק האוקטביה בישראל בשתי רמות אבזור - 'אמבישן' ו'אלגנס', כאשר בגרסת הבסיס מערכת שמע עם 8 רמקולים, מחשב דרך, בלוטות' מקורי, חיבור לנגנים חיצוניים, שקע USB, משענת יד קדמית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, ושלל מערכות בטיחות כולל ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "האוקטביה הראשונה שהושקה בקיץ 1996, כדגם הראשון של סקודה תחת קונצרן פולקסווגן הפכה עם השנים והדורות לדגם הנמכר ביותר של המותג הצ'כי ברחבי העולם ובישראל. אוקטביה החדשה תוביל את סקודה ישראל במאמציה להמשיך ולטפס בטבלת המותגים המובילים ולבסס את מעמדה בין חמשת המקומות הראשונים בשוק הרכב הישראלי".

המחירים לאוקטביה החדשה יחלו ב-132 אלף שקלים.

מבחן ראשון לסקודה אוקטביה החדשה
עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

השקה סקודה אוקטביה. קובי ליאני
השקה סקודה אוקטביה/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully