וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו BRZ תקבל גרסת STi

לצידה של ה-WRX החדשה, סובארו תחשוף גם מהדורת STI קרבית לקופה הספורטיבית BRZ. טיזר ראשון לקראת הבכורה בפרנקפורט או לוס אנגל'ס

הביקורת היחידה שהופנתה אל סובארו BRZ, מכונית הקופה הספורטיבית הצעירה, נבעה מהיעדר כוח גמיש ומומנט בשרני מיחידת ה-2.0 ל' בוקסר. ואם לחדד את זה - בעיקר בלט חסרונו של מגדש טורבו (כי סובארו נטולת טורבו ברוטאלי בכל זאת מרגישה חסרת מעוף לעתים). אבל, יש פתרון למצוקת הנהגים.

לקראת תערוכת פרנקפורט, פרסמה היצרנית היפנית מספר קדימונים בהם נחשף טפח מגרסת ה-STI החדשה שנתפרה עבור ה-BRZ. בשלב זה, סובארו שומרת על שתיקה בכל הקשור לעוצמה הפונטציאלית תחת מכסה המנוע של ה-STI החדשה, אולם הערכות כלי התקשורת בגרמניה הן על תפוקה גבוהה מ-250 כ"ס, גיר ידני 6 הילוכים או אוטומטי מתופעל מגלגל ההגה, וההאצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.9 שניות.

חשוב לציין, כי סובארו ציינה לא פעם, כי בשל הצפיפות בתא המנוע של ה-BRZ, כל גרסה חזקה יותר תזכה לשיפורים במנוע האטמוספרי ולא תצטייד בטורבו. יחד עם זאת, מנוע ה-2.0 ל' של ה-BRZ משרת את פורסטר טורבו, כך שאולי היא תשקול זאת מחדש.

סובארו BRZ STI (טיזר). אתר יצרן
סובארו BRZ STI (טיזר)/אתר יצרן

הכיול של המנוע מגובה גם בכיול לשלדה, המתלים, הבלמים, תוספת של צמיגים וחישוקים מותאמים וקיט קוסמטי חיצוני בעל התקנים כסינר קדמי, דפיוזר אחורי משולב בפגוש ועוד. מלבד זאת, היא תזכה לכל הקישוטים והלוגואים של סדרת ה-STI כמיטב המסורת שהחלה לפני כמעט 20 שנה.

השאלה הגדולה היא, האם ה-STI הזו אכן תגיע לייצור, או שמא סובארו רק משתעשעת ומדובר בכלל בקונספט? הרעיון של ה-BRZ, כמו גם של התאומה טויוטה GT86 (לה אין בקנה גרסת טורבו כי אם היברידית), הוא לאפשר להנות ממכונית ספורט קטנה בעלת הנעה אחורית, בלי לשרוף כמויות דמיוניות של מזומנים (כמו מיאטה HT).

סובארו עשויה לחשוף את המכונית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, אבל ייתכן שהופעת הבכורה של ה-STI מתכוננת כלל לתערוכת לוס אנגל'ס בנובמבר, שמסתמנת כאחת הגדולות ביותר והמגוונות בשנים האחרונות. המחיר, אם וכאשר, יעמוד על יותר מ-30 אלף יורו (150 אלף שקלים).

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully