וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח גבוה: ב.מ.וו ספורטיבית חשמלית

אחרי השקת ה-i3, ב.מ.וו מאשרת באופן רשמי כי גרסת הספורט האקולוגית i8 תתייצב לצידה בתערוכת הרכב הביתית בפרנקפורט. איך נשמעים 400 כ"ס בהנעה היברידית?

אתר יצרן

צילום: יצרן

חודש בלבד לקח לב.מ.וו לשחרר הודעה רשמית וחגיגית לפיה גם ה-i8 הספורטיבית מסדרת החשמליות, תזכה להופעת בכורה בתערוכת הרכב בפרנקפורט. בכך למעשה, ממשיכה ב.מ.וו לחזק את המשפחה הירוקה ונראה שזהו בהחלט לא הדגם האחרון, שכן מהנדסי מינכן רכשו זכויות מיתוג החל מסיפרה i1 ועד i9.

הקונספט של ה-i8 הוצג בדיוק לפני שנתיים כשעתידו עדיין לא היה ברור. הדגם הסדרתי לעומת זאת, המצויד במערכת היברידית, בשל לעלות לכבישים כבר בשנת 2014 עם ביצועים של מכונית ספורט לכל דבר וצריכת דלק של מכונית זעירה, וללא פשרות כשמוחצים את דוושת ההאצה.

המנוע ההיברידי מבוסס על יחידת 3 צילינדרים קומפקטית בחיבור למנוע חשמלי. הכוח של היחידה החשמלית עומד על כ-170 כ"ס, בעוד מנוע הבערה מוסיף עוד 223 כ"ס ומותקן מאחרי המושבים. ביחד, התפוקה המרבית עומדת על קרוב ל-400 כ"ס (בשיקלול היברידי), 56 קג"מ ובחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית לה 4 מהירויות והנעה כפולה.

המערכת ההיברידית תשגר את הבימרית האקולוגית והקלילה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. ממוצע צריכת הדלק הוא כמעט 43 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה משולבת, ואם בכוח חשמלי בלבד בוחר הנהג, הטווח המרבי יספיק ל-40 קילומטרים במהירות מוגבלת.

העיצוב הקרבי, המזכיר קלות מכוניות פאר וותיקות של ב.מ.וו כמו סדרה 8 הישנה, חושף קבינה קומפקטית לה סידור הושבה של 2+2 עם הנדסת אנוש קלאסית של ב.מ.וו המכוונת כלפי הנהג. מעבר לכך, סביר שתהיינה לה את כל מערכות הבידור החיוניות, כולל בקרות לניטור הכוח החשמלי, מתגים לנהיגה סלקטיבית לפי תנאי הדרך ועוד.

ב.מ.וו תשווק את המכונית לקראת סוף השנה עם השקה מתוכננת בתחילת 2014. המחירים באירופה ינועו בסביבות ה-90 אלף יורו (450 אלף שקלים). כמו במקרה של ה-i3, עוד מוקדם לדעת אם תגיע לישראל.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

ב.מ.וו i8 ספיידר. אתר יצרן
ב.מ.וו i8 ספיידר/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully