וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה 822: מבט לעתיד

איך תראה פורשה קומפקטית? אמרי בובאן ממרכז העיצוב של היצרנית משטוטגרט, משרטט מכונית קונספט בשם 822 שעשויה להגיע לייצור ולהתחרות במרצדס A קלאס AMG

פורשה תחשוף בקרוב את רכב הפנאי הקומפקטי מקאן, וזו תהיה הזדמנות נוספת לעיין בהיסטוריה של המותג הגרמני בשנים האחרונות, בהן טמונות כמה מכוניות שאיש לא חשב שהיצרנית הזו תחלץ ממפעליה. ההפתעה הגדולה מכולן וכן הכעורה הייתה הפנמרה, אבל ייתכן שהעתיד יניב המצאות קלות יותר לעיכול, אולי אפילו את הפורשה 822 קופה.

על החתום, אמרי בובאן, בכיר מעצבי מגמת העיצוב של המכון התעשייתי בולניסאן צרפת. בובאן בחר לאתגר את עצמו, בעיקר נוכח פריחת הקומפקטיות פרמיום, ושאל "כיצד תראה מכונית פורשה קומפקטית חמה"? ובכן, את התשובה אתם רואים במו עיניכם, ובניגוד למעצבים אחרים שדמיונם מפליג ומתנפץ על סלעים, יש לה בהחלט סיכוי לראות אור יום נוכח מקום עבודתו האחרון: פורשה.

פורשה 822 קונספט. אתר יצרן
פורשה 822 קונספט/אתר יצרן

כן, את ההתמחות שלו בשנתיים שחלפו עשה בובאן במרכז העיצוב של פורשה באוסטריה, כך שעיצוביו צדו את עיניהם של האנשים החשובים ביותר ומי שנותנים את האישור הסופי. על פניו, הוא בחר בקווים הקלאסיים של פורשה ושילב את המבנה הקמור של ה-911 עם התחת של הפנרמה - לא בהכרח מחמיא, אבל אפקטיבי לדבריו בפרופורציות הנכונות - קשה לשפוט עד כמה היא קטנה לפי התמונות.

על פי הסבריו, תכנן הצרפתי את הדגם להתחרות בגרסאות קרביות של ב.מ.וו סדרה 1, מרצדס A קלאס ואודי A3, סגמנט בו פורשה מעולם לא חיפשה עימותים וגם סביר שלא תעשה כך בעתיד הנראה לעין.

פורשה 822 קונספט. אתר יצרן
פורשה 822 קונספט/אתר יצרן

ובכל זאת, הפיתוח של ה-822 קופה נעשה תוך מחשבה שמתישהו ניתן יהיה להשתיל בה מנוע ולנהוג בה כמכונית לכל דבר. היחידה תאוכלס כמובן בחלק האחורי של המכונית, והכוח (מעל 340 כ"ס משוער) יעבור לכל הגלגלים או להנעה אחורית - "תלוי ביעדים של היצרן", הוא אומר.

כמה יכולה לעלות מכונית כזו, אפשר רק לנחש. פורשה מעולם לא שיווקה את מכוניותיה בצמוד אל המתחרות - באף קבוצה בה היא מתחרה. על כן, סביר שתג המחיר יהיה גבוה בלפחות 15-10 אלפים יורו מהגרמניות האחרות. אלא שלהן, מה לעשות, אין לוגו של פורשה מתנוסס בחזית.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully