וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל מציגה: מנוע זעיר, חזק וחסכוני מאוד

אופל צועדת בעקבות פורד וחושפת מנוע קטן נפח 1.0 ל' טורבו בעל תפוקה של 115 כ"ס וצריכת דלק נמוכה. ייחשף לראשונה במיני היוקרתית אדם

אופל חושפת את התשובה הישירה למנוע הליטר אקובוסט עטור ההישגים של פורד. החברה הגרמנית תשיק במסגרת תערוכת פרנקפורט את מנוע ה-1.0 ל' SIDI שלושה צילנדרים טורבו שישתלב במכונית המיני היוקרתית אופל אדם בשנת 2014. כמו הדגם האמריקני, הוא יעמיד ממוצעי צריכת דלק נמוכים ותפוקה גבוהה בהשוואה למנועי 1,600 סמ"ק.

מנוע ה-1.0 ל' בטכנולוגיית SGE, ראשי תיבות ל-small gasoline engine, יחלץ תפוקה מרבית של 115 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-16.9 קג"מ המושגים מטווח של 1,800 ועד 4,700 סל"ד. לדברי אופל, למנוע גמישות גבוהה ב-20% על קשת הסל"ד לעומת מנועי ארבעה צילינדרים 1.6 ל' המשרתים את האסטרה הבסיסית.

בקרביה של מכונית המיני העירונית אדם, החיבור בין המנוע לגלגלים יעשה דרך תיבת הילוכים ידנית לה 6 מהירויות. זוהי תיבה קלה בעשרות קילוגרמים לעומת התיבות המוצעות כיום, עם תמיכה לבידוד רעשים מקסימלי באמצעות דיפונים עבים יותר ומפחיתי ויברציות בתא הנוסעים.

"רצינו להראות שאפשר להגיע לביצועים מצויינים עם מנועי שלושה צילינדרים, ושהם יכולים להיות חלקים ונעימים בדיוק כמו מנועים עם ארבעה צילינדרים", כך ראש מחלקת מחקר ופיתוח באופל ד"ר מתיאס אלט.

האצות וביצועים רשמיים טרם ידועים, אולם אופל טוענת לשיפור של 20% בצריכת הדלק על פני האסטרה הרגילה, משמע כ-22 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, בעוד פליטת דו תחמוצת הפחמן תהיה נמוכה מ-100 גק"מ.

הזנקת מנוע ה-1.0 ל' הוא סנונית מתוך מתקפה של מנועים חדשים של היצרנית הגרמניה. בקנה, עוד שלוש סדרות מנועים חדשות, 13 חטיבות כוח משופרות שתעלנה לכבישים בין 2012 ל-2016 ובתוך כך, גם תיבות הילוכים מעודכנות. את אופל אדם בגרסאות קיימות נראה בישראל נראה לקראת סוף השנה או בתחילת 2014.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully