וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי תחשוף את המיניוואן הראשון בתולדותיה

קונספט של אודי A3 מיניוואן יוצג על במות תערוכת פרנקפורט או LA אחרי שהחברה חנכה את דגם הסדאן לאחרונה. מצד שני, דגם סדרתי לא יפציע מחר. "זה יכול לקחת גם שלוש שנים"

אודי השלימה לאחרונה שורה של דיונים אודות האפשרות להעמדת כלי רכב גדול ושימושי בשורותיה של ה-A3. לא, לא מדובר בעוד מכונית סטיישן ארוכה או קצרה (למרות שהג'טה של פולקסווגן עומדת להתחדש בגרסת "כאילו שטח"), אלא במיניוואן אמיתי, עם שלוש שורות, חללי אחסון ועיצוב שיכוון היישר אל זרועותיהן של אמהות הפרברים בארה"ב.

ה-A3 מיניוואן, שיכונה ה-V4, מבוסס על פלפטורמת הקונצרן המודולארית ולמעשה יחלוק את מרבית הרכיבים עם הקומפקטית המפוארת ופולקסווגן גולף, להוציא אפשרות לסידור הושבעה ל-5 עד 7 אנשים. על פי הדיווחים של כלי התקשורת בגרמניה, אודי מחזיקה בקונספט זה מספר חודשים, אולם טרם החליטה אם לחשוף אותו בגרמניה או בתערוכת לוס אנגל'ס בארה"ב (שמתקיימת חודשיים לאחר מכן).

הרעיון למיניוואן קומפקטי באודי עלה לכותרות כבר בשנת 2006, אז במסגרת התערוכה הציגה קונספט בשם 'ראודג'ט' שלא הבשיל לשום דבר מהותי. אשתקד, שש שנים אחרי שהרעיון ננטש, אודי שוב החלה לעסוק בדגם כזה אולם במשפחה ה-A4 אוונט, אלא שמהנדס הרכב הבכיר של החטיבה טען שמיניוואן הוא מוצר "משעמם" ושאינו "הולם" את מותג אודי - ובפעם השלישית, שוב העסק טורפד.

בחודשים האחרונים, עם השקת אודי A3 סדאן, נראה שחלה תפנית חדה בעלילה, ואודי למעשה כבר פיתחה דגם כזה להתרשמות הקהל. הוא יהיה קרוב משפחה של הפולקסווגן טוראן, אבל יקבל מידות נדיבות יותר ובסיס הגלגלים יצמח בכמה סנטימטרים כדי להגדיל את המרווחים בין שלוש השורות.

מועד ההשקה הרשמי נותר בגדר סימן שאלה. בבריטניה טוענים שאודי לא מתכוונת למכור מכונית כזו לפני 2016, ואילו בארה"ב מעריכים שנוכח הביקוש לקרוסאוברים ומיניוואנים גמישים יותר להתניידות בערים, אודי תייצר רכב אמיתי כבר בסוף 2015. תשובה קונקרטית במקום ספקלוציה, נקבל עם פתיחת תערוכת פרנקפורט הקרבה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

אתם כבר חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל?

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully