וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה על גלגלים, באדיבות נאס"א

מספר יוצאי סוכנות החלל האמריקנית נאס"א פיתחו דגם תלת גלגלי עם גג נפתח ומנועי אופנועים קיצוניים. "יגרום לכם להרגיש צעיר ולחוות משהו יוצא דופן"

לג'יימס ווס אבוט, פנסיונר בכיר מסוכנות החלל נאס"א, היה חלום ילדות לייצר רכב שאין לאף אחד; הוא לא רוצה אופנוע, רכב או ג'יפ, אלא משהו שיאפיין את דור ה"בייבי בומרס" ויגרום להם להרגיש צעירים כפי שלא חשו מעולם. התוצאה? הכירו את ה-טרה-קרפט', רכב תלת גלגלי שעוצב בהשראות מטוסי קרב ומונע באמצעות חטיבות כוח מענף הדו גלגלי.

הקונספט של אבוט היה לייצר כלי רכב לכל דבר, עם יכולת התמרון והזריזות של אופנוע ובשילוב נוחות שיכולים לספק ארבעה גלגלים, בדומה לדגמי כלאיים כמו של CAN-AM או -T-REX. אולם להבדיל מהם, הטרה-קרפט של אבוט מתהדר בזהות של רכב קבריולה חשוף לקרני השמש - עם גג נפתח ומתקפל, דלתות הזזה נגררות ומעל הכול - יכולת הטיה כמו של אופנוע בסיבובים ובעקומות חדות תוך שמירה על בטחון הנהג.

טרהקראפט 3 גלגלים קבריולה. אתר יצרן
טרהקראפט 3 גלגלים קבריולה/אתר יצרן

כדי להעמיד את המיזם הזה על הרגליים, אבוט הפקיד את המושכות בידיהם של קבוצת מהנדסים צעירים של נאס"א, והוא ביקש מהם שהכלי לא יהיה עוד "רכב עירוני משעמם" אלא טיל בליסטי על גלגלים שמסב לרוכב/נהג הרבה שעות הנאה בשילוב הנדסת אנוש וארכיטקטורה של מטוסי קרב ומעבורות חלל.

" אני לא רוכב יותר על האופנוע שלי עם אשתי - אני כבר זקן מידי בשביל זה, אבל, אני בהחלט רוצה לראות את הדור שלנו (נולד בשנות ה-40 המאוחרות) עולה על כלי מהיר, חזק ומהנה שלא מתחשב בשום דבר מלבד אפקט העונג", כך אבוט מציין.

הטרה-קרפט יהיה פיסת טכנולוגיה רצינית כשיגיע לייצור ממשי. הוא משלב חיישני משקל שמזהים את תנודות הגוף דרך מושב הנהג ומאפשרים - כמו באופנוע, להטות את המרכב לכל אחד מן הצדדים. כידון לעומת זאת, אין ברכב הרעיוני. במקום התקן סטנדרטי אבוט בחר בג'ויסטיק בעל שתי ידיות - כמו במטוס.

הגמישות של הטרה באה לידי ביטוי גם ביכולת שלו להטמיע מנועים שונים. היזם תכנן את המרכב כך שיוכל לאכלס מנועים של הארלי דיווידסון, הונדה גולד-ווינג, סוזוקי היאבוסה, קוואסקי ZZR1400 ועוד, הכול תלוי במיומנות של הרוכב/נהג.

"אנחנו רוצים שהטרהקראפט יהיה עבור נהגים - ולא עבור עקרות בית שנוהגות בוולוו", מדגיש אבוט. "מי ששואל אותי מה עם כלוב הגנה, אני מייעץ לו לרכוש האמר" הוא מוסיף. הייצור של הטרה קרפט, כמו גם המחיר טרם הוכרזו רשמית, אך מקווים כי עותק אחד יעלה לכביש בחודשים הקרובים לצרכי בחינה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully