וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: טויוטה מפתחת מכונית ספורט זולה

טויוטה GT86 יקרה מידי? ביצרנית היפנית מפתחים בימים אלה גרסת ספורט מוזלת עם הנעה אחורית ומרכב קופה. סליקה חדשה ועממית? לא בדיוק

בטויוטה דנו בחודשים שחלפו במיזם שכולל שלוש מכוניות ספורט חדשות. אחת מהן היא כמובן ה-GT86 קבריולה, השנייה היא הסופרה שחוזרת מהקבר בשיתוף ב.מ.וו, אבל השלישית הייתה תעלומה עד כה. כעת, היצרנית היפנית הגדולה בעולם מאותתת בימים האחרונים כי את השלישיה הדינאמית תסגור מכונית קופה עם הנעה אחורית ומחיר נגיש לצעירים. אבל מתי נראה אותה על הכביש?

טאטסויה טאדה, האיש שעומד מאחרי ה-GT86, וגם חלקית היה שותף לפיתוחה של הלקסוס LFA, אומר ל'דטרויט ניוז' כי מלאכת הפיתוח כבר החלה על מכונית "תקציב" ספורטיבית וזולה שתתברג בין הסופרה ל-GT86. "טרם קיבלנו אישור רשמי מאקיו (נשיא החברה), אבל אנו חוזים שזה ייתרחש בעתיד הקרוב מאוד, בייחוד לאור הגישה שלו להצערת המותג וחיבתו למכוניות ספורט" (נהג מירוצים בשעות הפנאי).

מול שוק אירופי גוסס, מכונית ספורט מוזלת עם הנעה אחורית היא מסוג הדברים שעשוים לשלוח את סופרי האפונים לגשר הגבוה הקרוב ביותר, אבל בטויוטה מאמינים במוצר נוכח הניסיון שצברו בפרויקט המשותף עם סובארו (BRZ) וההצלחה המסחרית שהמכונית זוכה לה (כמו גם הביקורתית).

למי שחושד בגרסת רודסטר כמו ה-MR2 צפויה אכזבה - לפחות בשלב הזה, כמו גם יורשת מודרנית לסליקה. אלה מכוניות שנקשרו בעבר לשורה של קאמבקים בטויוטה אבל נגנזו כדי לפנות מקום למוצרים חדשים.

"מצד אחד, זה נשמע כמו פרויקט מאוד קשה ליישום, אבל למדנו המון מהפיתוח של ה-GT86 ויש לנו את הכלים הטכנולוגיים לייצר מכונית ספורט עם דגשים על הנאה, עלות מול תמורה, איכות וחסכון", מדגיש טאדה. כמו כן, טאדה לא שולל שיתוף פעולה נוסף מלבד הרומנים שמנהלת טויוטה עם ב.מ.וו וסובארו. "זה אפשרי אם תהיה לנו הזדמנות לדגם רביעי" הוא מוסיף.

טויוטה עשויה להפתיע ולהשיק את הדגם מוקדם מכפי שניתן לדמיין, כפי שהיא עשתה עם ה-GT86. לא היינו שוללים הופעת בכורה של מכונית כזו או קונספט בפרנקפורט, אם כי הדיווחים מצביעים על המחצית השניה של 2014.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully