וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התאונות: מבצע לבדיקת תקינות אוטובוסים

בעקבות ריבוי תאונות בהן מעורבים אוטובוסים ייצא משרד התחבורה במבצע לבדיקת תקינותם ברחבי הארץ. השר כץ: "אני קורא לנהגים לגלות זהירות יתר וערנות"

אמש (שני) החלו משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במבצע כלל ארצי, במסגרתו ייבדקו ליקויים בטיחותיים בכ-1,000 אוטבוסים המשרתים את קהל הנוסעים בישראל. זאת לדברי שר התחבורה ישראל כץ, בעקבות ריבוי תאונות הדרכים בהם היו מעורבים לאחרונה אוטובוסים.

המבצע, "מנהיג דרך", שיזם המשרד בשיתוף הרשות, יזמן לבדיקה מאות אוטובוסים מ-50 חברות פרטיות והוא יימשך מעל שבוע, עד ה-22 באוגוסט. על פי תכנית המשרד, תפרסנה ניידות בטיחות של אגף הרכב שתהיינה אמונות על בדיקת האוטבוסים בכמה נקודות כינוס גדולות. בין השאר, יבדקו הבוחנים את נושא רשיון הנהיגה, רשיונות הסעה ותקפות אישורי קצין הבטיחות.

על ההסברה יופקדו סוכנים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אלה יחלקו לנהגים עלונים וחומרי הדרכה בהם מפורט כיצד יש לשמור על עירנות ולנקוט במשנה זהירות בעת הסעת נוסעים. הנהגים המשתתפים בהסברה יחתמו על גלויות של "מנהיג בדרך" - כתב התחייבות לנהיגה בטוחה, ויקבלו שי צנוע ושתייה קרה.

לקראת פתיחת שנת הלימודים, פנה השר כץ לחברות ההסעים להקפיד על בטיחות הנוסעים ולרענן את ההנחיות בנושאי עליה וירידה מכלי הרכב. "אני קורא לנהגים לגלות זהירות יתר וערנות בנהיגה, ולנהוג בהתאם לתקנות התעבורה, במטרה להבטיח את שלומם של הנוסעים".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully