וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק חושפת את מכונית העתיד

קדילאק מציגה את הקונספט Elmiraj ברוחה של האלדוראדו המיתולוגית. האם בכל זאת תקום מתחרה למרצדס S קלאס?

אתר יצרן

צילום: יצרן

למרות הכול, מסתמן שקדילאק שוב משתעשעת ברעיון לעבד קונספט לרכב סדרתי מפואר שיתברג כנושא הדגל של החטיבה המפוארת. שנתיים בדיוק לאחר שהציגה בפבל ביץ' את מכונית הראווה סייל קבריולה, קדילאק הכשירה את הדגם השני מתוך שלושה העונה לשם Elmiraj. על רקע חשיפה זו, שוב עולה השאלה האם האמריקנים מנסחים תשובה הולמת למרצדס S קלאס.

בניגוד לסייל קונספט, האלמיראי מכוונת כלפי נהיגה דינאמית ופחות פונה להיבטים פינוקיים. המעצבים השוו לה הופעה הרבה יותר קרבית בכנפיים, בחזית ובאזור בתי הגלגלים, וסגרו את הפרופיל עם מרכב קופה דומיננטי שנמשך מיחידות התאורה המסורתיות מקדים ועד מחצית מכסה המנוע.

בקדילק מרחיבים אודותיה ומספרים שהיא פותחה בנוסח ה-ART AND DESIGN SCIENCE המלווה אותה כבר כמה שנים, אבל מקורבים למיזם מספרים על השראה מספרי ההיסטוריה, ובמיוחד מקדילאק אל-דוראדו. "יש בה בהחלט אלמנטים שמקורם מאלדוראדו 67'. היא גם הפציעה בתקופה שקדילאק שינתה את פניה" מספר קליי דין, ראש מחלקת העיצוב בחברה.

תא הנוסעים גם הוא רווי השראות, אולם זה עמוס אלמנטים מעולם התעופה. המבנה של הקוקפיט מתאים לארבעה אנשים ונשלט על ידי קונסולה גדולה ו"מרוחה" מהתעלה המרכזית ועד לבסיס החלק העליון של הדשבורד. במרכז, ישנם שני צגים גדולים המוזנים מידע מכל מערכות הרכב השונות.

תחת מכסה המנוע של האלמיראי שוכנת יחידת 4.5 ל' V8 כפולת מגדשי טורבו בעלת תפוקה מרבית של 500 כ"ס וכ-60 קג"מ בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית. ב-GM טוענים שמנוע זה יבסס בהמשך יחידות V6 בהספק מופחת של 420 כ"ס שייכנסו לשירות בדגמים מקבילים בהם ה-CTS-V השרירי. ביצועים בכל אופן, אינם יודעים בשלב זה.

האלימראי, אשר קרויה על שם אגם אל-מיראג' בקליפורניה, שם היו נערכות בשנות ה-50 תחרויות מירוץ בהשתתפות דגמים אמריקניים מכל הסוגים, תערוך בקרוב "סיור ראווה" ברחבי העולם כדי לקדם את תדמית המותג. מנכ"ל GM דן אקרסון אמר לאחרונה כי הוא שוקל להתחרות בסדרות הפאר של הגרמנים, אבל ייתכן שעוד לפני זה קדילאק תשיק מכונית קופה מפוארת (אולי קבריולה) בסגמנט שירפד את קופת ההכנסות.

עוד הרבה על קדילאק בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully