וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה יאריס: היברידית חמה עם 400 כ"ס

סופר מיני יכולה להיות חסכונית וחמה? טויוטה תחשוף בתערוכת פרנקפורט את יאריס הייבריד R, סופר מיני לוהטת עם 400 כ"ס ותודעה סביבתית. הדור הבא של רכבי הספורט?

בתום 16 שנים ו-5.5 מיליון מכירות של דגמים היברידים, טויוטה מביטה בימים אלה אל קו האופק ומחפשת הזדמנות לתגמל גם את חובבי הנהיגה הירוקים, להם חסר את ההון הנדרש כדי לרכוש לקסוס GS היברידית (לשם הדוגמא). הפתרון העממי עשוי להיחשף כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה, במסגרתה היא תחנוך קונספט של סופר מיני היברידית תוקפנית ומהירה: יאריס הייבריד R.

מאחר ומדובר במכונית ראווה, טויוטה תנצל את הבמה כדי להעביר למבקרי המתחם את התכנות הטכנולוגיה ההיברידית לשנים הקרובות, ובמיוחד אופן שימושה במכוניות ספורטיביות נגישות. הקונספט של היצרנית היפנית הגדולה בעולם מבוסס על יאריס במרכב שלוש דלתות מצוידת במנוע GRE בנפח 1.6 ל' שפותח על חטיבת המירוצים של טויוטה ולקסוס.

טויוטה יאריס הייבריד R. אתר יצרן
טויוטה יאריס הייבריד R/אתר יצרן

את מנוע הבנזין, חיברה טויוטה לשני מנועים חשמליים המעניקים לה הנעה כפולה לכל הגלגלים - בדומה למכונית המירוץ שלה, ה-TS030 ההיברידית, ממנה היא גם שלפה את בקרת אגירת האנרגיה מבלימה. התוצאה הלא רשמית, מצביעה על תפוקה של למעלה מ-400 כ"ס (בשקלול היברידי).

זוהי תהיה המכונית הראשונה של טויוטה שמוזנת ישירות מטכנולוגיה של מכוניות הלה-מאן ההיברידיות, כך שגרסת כביש באמת צריכה להיות מכונה מוטורית חדשנית. על פי הערכות שונות ביפן, היאריס הייבריד R מעוררת הרבה עניין בטרם פתיחת שערי התערוכה בגרמניה, מה שמבטיח קהל מבקרים גדול בדוכני טויוטה ומספר אטרקציות מפתיעות שנמצאות בקנה.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully