וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: אופנועי השטח של שרקו

20.8.2013 / 8:30

שרקו הצרפתית מגיעה לישראל עם שני אופנועים, אחד לאנדורו מקצועי ואחד למתחילים. איך הם משתלבים בתחרות העצומה? ראובן סביו רכב וחזר עם תשובה

צילומים: עמרי הרפז

להיצע האדיר של אופנועי שטח בישראל, 12 יצרנים שונים עד כה, מצטרפת חברת שרקו הצרפתית, שתיוצג בישראל על ידי H.M ישראל. חברת שרקו נוסדה בשנת 1988 בדרום צרפת, אזור הידוע בחיבתו לרכיבת שטח ובעל מורשת של מרוצי שטח מפוארת. בשנים הראשונות התמקד המפעל בייצור אופנועי טריאל איכותיים במיוחד, תוך כדי הקפדה על שימוש בחלקים הטובים ביותר שניתן היה למצוא בשוק.

הדגם הראשון יוצר בשנת 1999 והוא היה כל כך מוצלח, שהמשיך להיות מיוצר ללא שינוי במשך 7 שנים עד שנת 1996. בשנת 1993 החל יצור אופנועי האנדורו ואת יצור אופנועי הטריאל העבירו לספרד, כאשר האנדורו נותר בצרפת. מאז היווסדה, זכו אופנועי החברה במרוצים ובאליפויות רבות במרוצי השטח השונים ורק לפני כחודש זכה דגם ה-300 שתי פעימות במקום שני בסבב אליפות העולם באנדורו שנערך ביוון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור הישראלי: שני אופנועים בתחילה

לארץ הגיעו בשלב ראשון שני אופנועים שונים מאוד אחד מהשני. הראשון הוא דגם ה-300iF, שהוא אופנוע אנדורו מקצועי עם מנוע ארבע פעימות בנפח 300 סמ''ק. קטגורית נפח זו היא למעשה קטגוריה שנולדה בעקבות דרישות של רוכבים, שלא הסתפקו בכוח המנוע של מנועי ה-250 סמ''ק ארבע פעימות, ומנגד לא רצו את אופנועי ה-450 בגלל המשקל וההתנהגות המסורבלת.

האופנוע השני הוא פורץ דרך בתחום אופנועי השטח. ה-X-RIDE 290 הוא תוצאה של שילוב בין אופנוע טריאל לאופנוע אנדורו. אופנועים דומים יוצרו על ידי סקורפה הצרפתית ובטה האיטלקית, אך מעולם לא זכו להצלחה גדולה בעיקר בגלל שהשלדות שלהם היו מתוכננות כמו טריאל ולא היו מספיק נוחות לישיבה, או לרכיבה ארוכה. הייעוד העיקרי של הדגם החדש, הוא לקחת אותך לכל פסגת הר שתבחר, בשקט, בנוחות ובקלילות, כפי שאף אופנוע אחר לא יכול לעשות.

התרשמות מרכיבה קצרה: X-RIDE 290

ביום ההשקה לעיתונות, שנערך בתל חדיד, התאפשר לנו לרכב רק רכיבה קצרה על האופנועים ולכן הפעם נסתפק בסקירה כללית, אך לבטח בקרוב נשלים את החסר. נתחיל מדגם ה-X-RIDE 290 עליו רכבנו ראשון. אופנוע קטן מימדים, אבל לא קטן כמו טריאל והרבה יותר נוח, בזכות האפשרות לרכב בישיבה (באופנוע טריאל מקצועי אין מושב). משקלו נמוך מאוד, למרות שלל אביזרי הרישוי שהיו עדיין על האופנוע וזעקו: "תורידו אותנו מכאן" כגון המאותתים, המחרשה האחורית, רגליות הרוכב ועוד.

אנו בטוחים שלאחר פרוק החלקים הללו, האופנוע יהיה קל בכמה קילוגרמים וירגיש עוד יותר קל זריז. הכידון גבוה יחסית למושב, על מנת להקל על הרכיבה בעמידה ורגליות הרוכב ממוקמות יחסית מאחור בכדי להוסיף אחיזה בגלגל האחורי ולהקל על הנפת הגלגל הקדמי מעל מדרגות ומכשולים. המנוע שקט מאוד וצליל הפליטה הנמוך רחוק מאוד מהצריחות של מנועי שתי הפעימות המיועדים לאנדורו וזה ללא ספק יתרון ברכיבה בטבע.

כוח המנוע זמין כבר מסל''ד אפסי וזה מספיק בכדי להעלות רוכב של 90 ק''ג יחד עם האופנוע כמעט בכל עלייה, או מדרגה שתרצו. גולת הכותרת היא מה קורה כאשר נתקעים באמצע מכשול, או מאבדים את הקו הרצוי. במקרים אלה, כמעט תמיד, ניתן להוריד רגל אחת או יותר ובקלילות לסובב ולהזיז את ה-X-RIDE 290 לאיזה כיוון שנרצה. יכולת זו נובעת מגובה המושב והמשקל הנמוך, וחלוקת המשקל בין הגלגל הקדמי לאחורי. התוצאה של יכולת זו באה לידי ביטוי בביטחון שהאופנוע מעניק לרוכב ומה שהוא מאפשר לו לעשות מבלי לחשוש יותר מידי.

זינוקים מהמקום לאחר עצירה באמצע עלייה מתבצעים בקלות, בזכות המומנט הגדול בסל''ד הנמוך והקלילות שבה ניתן למצוא את נקודת האחיזה של צמיגי הטריאל הרכים על גבי הסלעים והאדמה הקשה, כדי לאפשר זינוק מהמקום. פרט למקרים שבהם התעקשנו לקפוץ ממדרגות סלע גבוהות שגרמו לסגירה חזקה של המתלים, לא הרגשנו שום מגבלה עם האופנוע ואנו בטוחים שלאחר פרק הסתגלות לא ארוך, הוא יאפשר לנו לבצע עליו דברים שעם אופנועים אחרים היינו מהססים. המתחרה העיקרי שלו בישראל הוא הק.ט.מ 350 פרירייד בעל מנוע ארבע פעימות, היקר יותר בכ-21,000 שקל מהשרקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנדורו מקצועי: 300iF

דגם ה-300iF הוא סיפור אחר לגמרי, משהו כמו ההבדל בין מוסיקה קלאסית לטראנס. מנוע חזק ומהיר תגובה, צליל פליטה סלובקי בטונים של טיטניום וקרבון, שלדה קצרה ומתלים שיודעים לגבות אותך כשצריך, הם המתכון לטרפת השטח הנפוצה. "מחלה" זו גורמת לרוכב להעיף אבק ואבנים לאוויר ולשגר את עצמו יחד עם האופנוע לאוויר מכל מקום שרק אפשר. ההתרשמות הראשונית היא, של אופנוע זריז מאוד המתאים למסלולי ספישל וסינגלים צפופים.

תנוחת הרכיבה נוחה מאוד וניתן לחוש היטב שמי שפיתח את האופנוע חשב בראש ובראשונה על רכיבת שטח אגרסיבית, המצריכה ניידות לאורך כל האופנוע ומעבר מישיבה לעמידה בנוחות. המתלים הם מתוצרת WHITE POWER, ברמה של דגמי ק.ט.מ הבסיסיים, אך במקרה זה עם מנגנון לינק המסייע בפרוגרסיביות של הבולם האחורי. הדגם שרכבנו עליו הוא דגם המרוצים וכולל מערכת פליטה מושלמת של AKRAPOVIC, מכל דלק שקוף, מושב מרוצים ומדבקות עם שמות הספונסרים של קבוצת המרוצים.

במהלך רכיבת ההתרשמות הקצרה חווינו מספר דימומי מנוע בלתי רצויים, בעיקר בסל''ד נמוך, או לאחר סגירת גז פתאומית בסוף קטע מהיר במיוחד. יתכן וזה עניין של כיוון מערכת ההזרקה וההתאמה למערכת הפליטה המשופרת, שלא בוצעו עדיין באופנוע באופן יסודי. מתחריו העיקריים בשוק הישראלי הם, ק.ט.מ 250/350, TM250, GAS GAS 250 ו-ימאהה WR 250.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום ומחירים

שני אופנועי השרקו החדשים מעניינים מאוד עבור השוק הישראלי וכל אחד מהם פונה לקהל יעד שונה. ההתרשמות הראשונית שלנו מאופנועי שרקו היא חיובית מאוד וללא ספק הצטרף יצרן רציני נוסף להיצע אופנועי השטח בישראל. מבחן מלא נפרסם כאן בקרוב.

מחירים וגרסאות:
SE300iR: מחיר מחירון 83,900 שקל. מחיר למזומן 74,900 שקל. רישוי אפור (מירוצים) 49,900 שקל.

SE300iR Factory: רישוי צהוב 88,900 שקל. מזומן 79,900 שקל. רישוי אפור 54,900 שקל.

X-Ride 290: רישוי צהוב 57,900 שקל. מזומן 49,900 שקל. רישוי אפור 39,900 שקל.

עוד מבחני שטח וכביש לאופנועים וקטנועים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שארקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully