וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספייקר ונאטור החדשה, בלי גג

ספייקר שבה לז'אנר הקבריולה וחושפת את גרסת הרודסטר ל-B6 ונאטור החדשה שהוצגה בתערוכת ז'נבה. בתמורה ליצירת המופת, תיפרדו מ כ-200 אלף יורו

הארטיסטים של חברת ספייקר ההולנדית, חשפו לאחרונה מרכב קבריולה לגרסת הקופה הרעיונית 'B6 ונאטור' שנחנכה בתערוכת ז'נבה במרץ האחרון. המכונית מסמלת את חזרתה של היצרנית המפוארת לסגמנט פתוחות הגג אחרי העדרות ממושכת, כאשר את הבכורה ארגנה בתערוכת פבל ביץ' בקליפורניה בטרום השקה.

המילה 'ונאטור' מקורה מלטינית ומשמעותה "צייד". היא תוכננה בהשראת מטוסי הקרב של ספייקר בהם נעשה שימוש בתחילת המאה ה-20, וכמו כן אף דאגה ספייקר לציין על גוף המכונית את הכיתוב Nulla tenaci invia est via, כלומר: "עבור הנועזים, אין דרך בלתי עבירה".

גרסת הקופה והקבריולה לובשות שתיהן מעטה שרובו עשוי סיבי פחמן (קרבון). את התקרה הקשיחה החליפה תקרת בד מרובת שכבות עם זגוגית אחורית מחוסמת שמאופסנת בחיפוי אחורי עליון, כך שנחסך ממנה גזילה של נפח תא המטען (ממילא מצומק). תא הנוסעים של הונאטור נעשה כולו בעבודת יד, לרבות התפירות המיוחדות, והדיפונים על המושבים, הדלתות, הדשבורד והקונסולה.

כוחה של הספייקר B6 מגיע ממנוע מרכזי ששה צילינדרים המפיק 375 כ"ס המשודך אל תיבת ששה הילוכים אוטומטית. היא קצת יותר כבדה מגרסת הקופה (1.4 טון) בשל החיזוקים המבניים, אולם היא שומרת על האצה מהירה מאוד מהמקום; את השיגור ל-100 קמ"ש היא תסיים בפחות מ-5 שניות ועד מהירות מרבית של כ-310 קמ"ש.

ספייקר, לשעבר בעלת הבית של סאאב (לפרק זמן קצר), הופיעה בתערוכת הרכב בפרנקפורט עם שני הדגמים החדשים שלה, אולם רכב סדרתי של מהדורת הקבריולה ייחשף רק בתערוכת ז'נבה הבאה ב-2014. עלותה של המכונית כפי שנחשף בימים האחרונים - בסביבות ה-200 אלף יורו (כמיליון שקלים).

ספייקר B6 ונאטור קונספט. אתר יצרן
ספייקר B6 ונאטור קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ספייקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully