וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי אגסי: הנה 4 לקחים שצריך ללמוד מההצלחה של טסלה

20.8.2013 / 9:03

מייסד בטר פלייס על סוד ההצלחה של חברת טסלה, שהפכה מודל לחברות המכוניות החשמליות ולמושא קנאה של חברות הרכב בכלל

"ג'נרל מוטורס לא צריכה להיות חברת המכוניות היחידה שמודאגת מההצלחה של טסלה". את הדברים האלה כתב שי אגסי, מייסד בטר פלייס, במאמר שפרסם בלינקדאין, תוך שהוא מתייחס להצלחה של חברת המכונית החשמלית היוקרתית טסלה ולצוות המיוחד שגיבשה ג'נרל מוטורס ללמוד את החברה מקליפורניה.

אגסי כותב על 4 לקחים שניתן להפיק מהצלחתה של טסלה. הראשון הוא מכונית חשמלית "נחשקת". כידוע, טסלה מציעה דגם יוקרתי של מכונית חשמלית שעלותו כ-300 אלף שקל. החשמלית של טסלה מזכירה את מכונית הספורט יגואר ויצרה "באזז" בארה"ב. בסיליקון ואלי, למשל, היא הפכה למוצר חובה.

הלקח השני עליו מדבר אגסי הוא מכונית חשמלית מודרנית אותה מציעה טסלה, מכונית ש"מזכירה יותר טלפון סלולרי מאשר מקרר". החשמלית של טסלה תשודרג ותשופר, לטענת אגסי, וזה משהו שחברות הרכב המסורתיות לא השכילו לעשות (למעט שיפור באמצעי הבטיחות).

הלקח השלישי לפי אגסי הוא ש"מכונית חשמלית היא חוק מור על גלגלים... טכנולוגיה אקספוננציאלית". חוק מור מדבר על הכפלה כל 18 חודשים ואגסי בוודאי התייחס לכך שהטכנולוגיה של המכונית החשמלית תשתכלל במהירות. עם זאת, קשה לומר שטכנולוגיית הסוללות החשמליות השתפרה בקצב מהיר בשנים האחרונות (בלשון המעטה).

לבסוף, אגסי כותב שמכונית חשמלית נוסעת באופן שונה ולכן יש צורך במכירות שונות. הוא טוען, למשל, שלא צריך לבחון את המכירות על בסיס חודשי כפי שנהוג לעשות בענף הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully