וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצולה: יגואר XJ מתחדשת

הבריטית המלכותית מקבלת מתיחת פנים קלילה ומעט ליטושים טכנולוגיים בתא הנוסעים. שיפורים גם ביחסי ההעברה בתיבת ההילוכים מבטיחים ביצועים טובים יותר

בתגובה להשקת מרצדס S קלאס, ואודי A8 החדשה שצפויה להיחשף בזמן הקרוב, יגואר ביצעה לאחרונה שורה של עדכונים סמליים ב-XJ המהודרת, כדי להבטיח שזו תשאר רעננה לקראת שנת הדגם 2014. זוהי מתיחת פנים ראשונה ללימוזינה האצילית מאז הושקה ב-2009, וכיאה לבריטים-הודים האחראים עליה מדובר בשינויים שמרניים שעיקרם תחת המעטפת.

חיצונית כאמור, קשה מאוד להבחין במתיחת פנים כלשהיא, שכן כל מה שיגואר ביצעה כאן מסתכם בתוספת של חישוקים חדשים וגוון אפרפר מיוחד. בתא הנוסעים לעומת זאת, ישנם כמה חידושים מעניינים, בייחוד בגרסה ארוכת בסיס הגלגלים (3.2 מ').

תוספת מעניינת ל-XJ היא בקרת מיקרופון לכל אחד מהיושבים ברכב. מדוע היא כל כך חיונית? ובכן, בהתחשב באורכה של ה-XJ - שנמתח מעבר ל-5 מטרים, גילו מתכנני הרכב כי לעתים קרובות נדרשים הנוסעים המכובדים, חלילה, להרים את קולם כדי לנהל דיאלוג עם החלק הקדמי. הפתרון הוא בדמות "מגבר" מיקרופוני שמעצים את הצלילים שבוקעים מגרונם דרך מערכת השמע של המכונית.

בנוסף לכך, קיימת מערכת מתוחכמת יותר של עיסוי מושבים עם מספר מצבים, מסכי 10 אינטש חדשים, משענת יד גדולה יותר עם אפשרויות נוספות לשליטה על מערכות הפנים, אופציה לבקרת בידור משוכללת של 'מרידיאן' ועוד.

הכוח של ה-XJ נותר כפי שהיה עד כה. סדרת המנועים תחל ביחידות ה-3.0 ל' ששה צילינדרים, עבור ל-5.0 ל' וכלה במנוע עם 545 כ"ס בגרסות ה-XJR שמטיסות אותה ל-100 קמ"ש באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית ב-4.5 שניות בלבד. בעניין זה אגב, יגואר טוענת לכיול מחודש בתיבה, כך שהן תנועת המכונית רהוטה יותר, וכן תצרוך הבריטית הגדולה פחות דלק בסיועו של מנגנון עצור וסע במנוע הזעום ביותר - 2.0 ל' טורבו.

יש לציין כי למרות הקשיים בענף היוקרה בעולם, יגואר ולנד רובר רושמות בחודשים האחרונים הישגים כלכליים נאים בעולם; חודש יולי האחרון רשם זינוק של 21% במסירות החברה בכמה שווקים מרכזיים, בהם סין וצפון ארה"ב. יגואר לבדה, מסרה מעל 6,500 מכוניות ביולי - עלייה של 65%, לא מעט בזכות הצמיחה של השוק הסיני שם מכוניות סאלון ופאר פופולאריות במיוחד.

את ה-XJ המחודשת נראה על במות תערוכת פרנקפורט. לישראל היא צפויה להגיע מעט מאוחר יותר.

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

יגואר XJ מתיחת פנים 2014. אתר יצרן
יגואר XJ מתיחת פנים 2014/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully