וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל מונזה נחשפה: ספורט עתידני

אופל מונזה, כותר נוסטלגי שכיכב במותג הגרמני בשנות ה-70 וה-80, שב למסדרונות החברה בדמות קונספט ספורטיבי מנקר עיניים הרומז על שפת העיצוב הבאה וטכנולוגיות ההנעה

אתר יצרן

צילום: יצרן

עם הסמיכות לפתיחת תערוכת פרנקפורט, החלו לאחרונה יצרניות הרכב בגרמניה לשגר את כל מה שיש להם על קצה הלשון. גם אופל, מי שעד לפני כמה שנים קרסה תחת משברי בעל הבית GM והשתקמה באופן מעורר כבוד, עומדת לחנוך בתערוכה את הקונספט מונזה, מכונית קופה מרהיבה עם דגשים על פתרונות הנעה, עיצוב וחסכון במשקל.

כמו כל מכונית קונספט רעיונית, המונזה מסתירה תחת כנפיה את שפת התכנון הבאה של המותג, והיא פותחת דלת אל דורות של מכוניות שתעלנה לכבישים אחרי כהונתה של אופל אדם - המכונית שמשקפת בצורה הברורה ביותר את העיצוב הנוכחי.

המונזה, 4.9 מ' מקצה לקצה, אינה הומאז' ישיר למכונית הפסטבק שיוצרה בין 1977-1985, אבל היא בהחלט נולדה כדי לחלוק לה כבוד. מארק אדאמס, אחד המעצבים הבכירים באופל/ווקסהול, מסביר שהמונזה שוברת את הקו שהוצג באינסיגניה בשנת 2008, וכל הדגמים שיבואו מכאן והלאה יהיו קלים יותר, הרמונים, יפים מבעבר ויקבלו הרבה סממנים ספורטיביים.

את הכניסה לתא הנוסעים יעשו היושבים דרך דלתות "שחף" או 'גלווינג' למי שמכיר בהן באמצעות מרצדס SL. סידור הקבינה הוא לארבעה בני אדם ועל אף שזו מכונית שאינה נראית שימושית במיוחד, אופל טוענת לנפח תא מטען של 510 ל' - לא רחוק מסקודה אוקטביה, לשם הדוגמא.

הקו העתידני ממשיך בעיצוב הקונסולה, לוח השעונים, המחוונים, המושבים ומערכות השמע והבידור. במקום צגים רגילים, הותקנו נורות LED חדשניות המחליפות הקרנה סטנדרטית של תאורה פשוטה וצג מגע מרכזי שולט על רוב תכונות המכונית.

מבחינת עוצמה, המוזנה תחנוך, יחד עם אדם, את מנוע ה-1.0 ל' SIDI עליו דיווחנו לאחרונה (מוסבת לגז ברכב הראווה), לצד מערכת הינע היברידית שתכנס לשימוש גם באופל אמפרה (תאומת שברולט וולט) הבאה.

מלבד המנוע, חלקים מהטכנולוגיות יגיעו לבסוף למכוניות הסדרתיות של אופל, כמו למשל תאורת ה-LED או עיצוב גלגל ההגה והקונסולה הראשית. השאלה היא, האם אופל תפתח מכונית ספורט-קופה מובחנת שתישא עליה את השם "מונזה" פעם נוספת.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

אופל  מונזה. אתר יצרן
אופל מונזה/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully