וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אודי A8 מתחדשת לקראת 2014

אודי חושפת מתיחת פנים רכה ל-A8 כדי להשיק את מערכת התאורה המתקדמת "מטריקס". מנוע היברידי חזק ומתקדם יניב צריכת דלק מרשימה. אצלנו, בתחילת שנה הבאה

אתר יצרן

צילום: יצרן

אודי תנצל את תערוכת פרנקפורט כדי לחשוף בפני העולם את הפטנט החדש והבטיחותי במסגרת פיתוחה האחרונים: LED MATRIX. המכונית שנרתמה להזניק את הטכנולוגיה היא ה-A8 המחודשת, אם כי לכנות את המיזם כחלק ממתיחת פנים ללימוזינה הגרמנית יעשה עוול למונח עצמו, שכן החטיבה המפוארת הסתפקה בשינויים קלים שבקלילים עבור 2014, לפחות מהפן הקוסמטי.

ה-LED MATRIX, או LED BEAM, היא בקרת תאורה המורכבת מ-25 נורות LED בודדות. בתמיכה של חיישנים ורדארים המותקנים בחלק הקדמי, המחשב סורק את הכביש ומכוון כל נורה בנפרד על פי תנאי הנסיעה, כך שבמקרה סינוור הן מוחלשות אוטומטית ומייד לאחר מכן חוזרות לתפקד לפי הנדרש (תחת חשכה כבדה למשל, מופעלת תאורה חזקה יותר). היכולת של המחשב למקד כל נורה בצורה אדפטיבית, תסייע לשמור על שדה ראייה ברור גם בעיקולים מעורפלים דרך הניווט ומערכת ה-MMI.

שאר השינויים ב-A8 כמעט ואינם מורגשים. החברה מספרת על החלפת פגושים מלפנים ומאחור, שבכה חדשה ותוספות של צבעים למעטפת החיצונית יחד עם חישוקים חדשים. בתא הנוסעים, למעט שליטה על ה-LED מטריקס, לא צפויים שדרוגים מרחיקי לכת לעומת הדגם הקיים.

צי המנועים של אודי A8 המחודשת מורכב ממנועי בנזין שהספקם נע בין 310 כ"ס עד 520 כ"ס בגרסת ה-S8, בעוד דגמי הדיזל יחלו ב-285 כ"ס ועד 385 כ"ס. הגרסה ההיברידית לה 2.0 ל' ו-250 כ"ס, תחזיר בממוצע כ-13.5 ק"מ לליטר ותשחרר 147 גק"מ.

ה-A8 אגב לא תהיה החשיפה היחידה של אודי בתערוכה. הקוואטרו קונספט קופה, כפי שדיווחנו לא פעם חוזרת לחיים בהנעה היברידית או חשמלית, וגם גרסה של ה-R8 צפויה להתייצב לבכורה. את ה-A8 המחודשת בכל אופן, נראה כאן על כבישי ישראל בתחילת השנה הבאה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

אודי A8 מתיחת פנים. אתר יצרן
אודי A8 מתיחת פנים/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully