וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו X5 הופך להיברידי חסכוני

רכב הפנאי של ב.מ.וו, ה-X5 מקבל גרסה היברידית נטענת בעלת צריכת דלק נמוכה וטווח נסיעה חשמלי של עד 29 קילומטרים

ב.מ.וו חושפת בימים אלה את ה-X5 eDrive, מהדורה היברידית ידידותית לסביבה שתקל מעט על הבווארים מול תקנות היורו 6 המחמירות. הקונספט מבוסס על הדור החדש של הקרוסאובר הגרמני הוא מתייצב לצד האקטיב טורר האקולוגי שהוצג לפני כמה חודשים. אלה הם, נכון להיום, שני הדגמים היחידים של ב.מ.וו בסדרת ה-E עם מנועי כלאיים הקרובים ביותר לשיווק.

ל-X5 איי-דרייב מנוע בנזין ארבעה צילינדרים שנלקח מסדרה 3. על פי דיווחים של כלי התקשורת בגרמניה, ב.מ.וו התקינה בקרביו את מנוע ה-328i לו הספק של כ-250 כ"ס, בחיבור אל מנוע חשמלי המוסיף עוד כ-100 כ"ס ומגביר משמעותית את תפוקת המומנט. המספרים הרשמיים המלאים טרם ידועים, אך ב.מ.וו מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של כ-26 קילומטרים לליטר בנזין.

כמו כל רכב היברידי בשנים האחרונות, תהיינה 3 אפשרויות בחירה לסוג ההנעה: משולב, חשמלי, או בנזין בלבד, כאשר העוצמה עוברת לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית. עבור המשוטטים בעיר, נהיגה על המצב החשמלי הוכשרה לגמוא מרחק של 30 קילומטרים בתום טעינה מלאה של הסוללות משקע ביתי (7 שעות) ועד מהירות מרבית של 130 קמ"ש. זמן ההצאה ל-100 קמ"ש אורך רק 7 שניות בתפוקה מלאה של המערכת.

מבחינה חיצונית, חולק ה-X5 חלק מהרכיבים שאפשר למצוא לדוגמא ב-i8 המהפכנית, אבל הוא הרבה פחות מקושט ורעיוני מהגרסאות החשמליות. ובכל זאת, ה-X5 מקבל קצת דגשים צורניים כמו חישוקי 21 אינטש שונים ולוגואים מוקטנים שמבדלים אותו מאחיו לוגמי הסולר והבנזין. בתא הנוסעים אין שינויים למעט מיקום הסוללות (תחת רצפת תא המטען).

ב.מ.וו תחשוף את ה-X5 ההיברידי בתערוכת פרנקפורט לצד משפחת ה-i החשמלית וכל אחיותיה. המחירים ייקבעו בהמשך השנה ואולי אף נראה אותו בישראל בעתיד הרחוק.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully