וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשמרו על הילדים בדרך לבתי הספר

לקראת החזרה ללימודים, מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שורה של הנחיות והמלצות בטיחותיות לשמירה על הילדים בדרך למוסדות הלימוד

מחר (שלישי) תפתח שנת הלימודים תשע"ד, וההורים שעד לא מזמן בילו את חודשי הקיץ עם ילדיהם יפקידו אותם במוסדות הלימוד. תקופה זו מלווה בהתרגשות גדולה - הן אצל ההורים והן אצל הילדים, אך היא גם דורשת נקיטת אמצעים קפדניים ועמידה בהוראות בטיחות כדי להבטיח את שלומם.

כמו בכל שנת לימודים חדשה, מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כללי בטיחות עם דגשים שמומלץ ליישם אותם ולהטמיעם, וכן במקביל אליהם לוודא בעצמכם כי מערכת ההסעות והגופים המפקחים על בטיחות התלמידים בבתי הספר מתפקדת כנדרש.

עבור ההולכים ברגל:

א. ילדים עד גיל 9 לעולם אינם חוצים לבדם את הכביש, אלא בליווי הורה או מבוגר אחראי.

ב. יש לבחור במסלול הליכה בטוח - גם אם מעט ארוך יותר, ומוטב שיכלול גשרי מעבר, מספר גדול של מעברי חציה מסודרים ומשמרות זה"ב.

ג. מומלץ לשלוח את הילד בקבוצה גדולה של תלמידים ולהמנע משליחתו בגפו. קבוצה גדולה משפרת את סיכויי הנהגים לראות את הילדים על הכביש. כמו כן, מומלץ לתרגל עם הילדים את מסלול ההליכה מספר פעמים וללמדם לא לרוץ אלא ללכת בקו ישר תוך הסתכלות לכל הכיוונים.

נוסעים בהסעות:

מערכת ההסעים נמצאת תחת ביקורת ופיקוח, אך עם פתיחת השנה רצוי לבדוק אותה שוב ושוב בדרך לבתי הספר. לא פעם התגלו ליקויים בטיחותיים חמורים באוטובוסים, מיניבוסים ומובילי נוסעים קטנים יותר שאף הסתיימו בתאונות דרכים עם פציעות.

כאן, נדרשים ההורים לוודא כי החברה שאחראית על הסעת התלמידים הינה מבוססת ובעלת וותק, וברשותה כל האישורים הנדרשים ממשרד הרישוי והתחבורה.

יש לבדוק כי במושבים חגורות בטיחות תקינות, לשוחח עם הנהג, והחשוב מכל - להתלוות לנסיעה לפחות פעם אחת על מנת לצפות בהתנהגות הנהג (אם מעשן בזמן הנסיעה, משוחח בנייד או מבצע עבירות תנועה אחרות).

מה חשוב ללמד בעמדת ההסעה:

כשעומדים בתחנת ההסעה, יש לשמור מרחק מהמדרכה והכביש, וכאשר הרכב מגיע לנקודת האיסוף לעולם אין לרוץ לקראתו אלא להמתין לעצירה מוחלטת. לאחר מכן, יש לעלות לחלל הנוסעים בצורה מסודרת ורק מהדלת הקדמית, ולהמנע מדחיפות. בזמן הנסיעה, אין להוציא ידיים מהחלונות ולשמור על התנהגות בטוחה.

כאשר יורדים מרכב ההסעה, יש לעשות זאת רק במקום שהוסדר לכך מראש ורק לאחר התרחקות הרכב מהמקום.

למסיעים ברכב פרטי:

כל מי שהתקרב לבתי הספר בשעות העומס (בבוקר או בצהריים) עם הרכב הפרטי, יודע שהאזור נראה כמו שטח מלחמה: פקקים, צפירות, צעקות ומעל לכל ההורים שממהרים לעבודה לא תמיד שמים לב לפרטים הקטנים. אז מה עושים וכיצד יש להתנהג?

ובכן, הכלל החשוב ביותר הוא כמובן לחגור את הילדים היטב להתקני הריסון בכל נסיעה. דווקא ליד מקום המגורים תאונות חזית-אחור במהירות נמוכה עשויות לגרום לפציעות קשות וחבטות חמורות. יש לזכור שילדים רגישים יותר לפגיעות בשל משקלם הנמוך וגודלם, ועל כן אסור לשכוח כי אלה מרותקים למושבים היטב.

ליד בתי הספר, יש להוריד את הילדים במקום הבטוח ביותר, קרוב למדרכה ורחוק מכל תנועת כלי רכב. לעולם אין להוריד את הילדים מהצד הרחוק מהכביש ולהשתחל עימם בין מכוניות.

כלל האחרון: אנא בידקו היטב שכל הנוכחים ירדו מהרכב. הנחיה זו מופנית בעיקר להורים שנוהגים במובילי נוסעים (שלוש שורות) ולהם ילדים רבים. שכחת ילדים ברכב גרמה בשנה האחרונה למספר מקרי מוות.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וואלה! רכב מוסרים לכל ההורים והילדים שנת לימודים פוריה ובטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully