וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוטל הכוונה להפעיל אגרת גודש?

השר כץ הורה להקפיא את המכרז להפעלת תכנית אגרת גודש בכניסה לערים בשל מיסוי שיוטל על הנהגים. התכנית נועדה להיטיב בעיקר עם משתמשי רכב שאינו מזהם ומחוץ לשעות השיא

שר התחבורה ישראל כץ הורה היום (ג') למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק להקפיא באופן מיידי את המכרז להפעלת אגרת גודש בכניסה לערים, מכרז שפורסם אמש (ב') על ידי חברת חוצה ישראל.

תכנית אגרת הגודש שפותחה בתחילת השנה כחלק ממיזמים ירוקים וידידותיים לסביבה עבור ענף התחבורה בישראל, נועדה לתמרץ נהגים שאינם נוסעים בכבישים בשעות העומס ומשתמשים בכלי רכב פחות מזהמים.

לצורך כך, יותקן "מונה" ברכב שמנטר את הרגלי הנהיגה ויערוך חישוב של עלות הנסיעה. מי שיכנס לערים בשעות פחות כאוטיות, או יתלווה לנהג אחר בשיטת "קארפול" (נסיעה משותפת), יזכה לתמריצי מס בגובה של אלפי שקלים בשנה. חשוב לציין כי באיזורים מרוחקים (פריפרייה למשל) ישלמו הנהגים פחות בשעות השיא.

אלא שכעת, יממה לאחר שאושרה התכנית, שר התחבורה ישראל כץ פועל לבחון את המיזם מחדש, שכן לדבריו נוצרה פרצה בנוסח המכרז שעשויה להטיל על ציבור הנהגים גזירות כלכליות שאינן עומדות בקנה אחד עם מדינותו, השוללת גביית מיסים נוספים מהנהגים.

על פי משרד התחבורה, "שר התחבורה הבהיר, כי בעבר התנגד באופן חד משמעי להטלת אגרות גודש על כלי רכב ובשנים הקרובות למשרדו אין כל כוונה להטיל אגרות גודש על ציבור הנהגים, בכניסות לערים הגדולות ובכל מקום אחר בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • אגרת גודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully