וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן לא תצטרך נהג

בשנת 2020 מכוניות ניסאן לא תצטרכנה ידיים על גלגל ההגה. החברה מפתחת בימים אלה מערכת נהיגה אוטונומית נגישה שתפורה לאוכלוסיה עממית

מכוניות אוטנומיות אינן דבר חדש בענף הרכב (ע"ע גוגל ויו, וולוו, קדילאק ועוד). אם מדפדפים מעט בהיסטוריה של הטכנולוגיה כפי שהיא פותחה בשנים האחרונות, אפשר למצוא הרבה דוגמאות לכלי רכב חדשניים שאינם זקוקים ליד מכוונת על גלגל ההגה כדי להגיע מנקודה א' ל-ב'.

גם ניסאן, יצרנית הרכב היפנית, מצטרפת כעת למירוץ שמטרתו העיקרית היא העלאת רמת הבטיחות באופן משמעותי, אבל היא עושה זאת תוך כדי בשורה כלכלית שטרם שמענו מאחרים: "מחירים ריאלסטים לצרכנים בשנת 2020".

המיזם, Autonomous Drive, נשען על טכנולוגיות שקיימות כיום ברכבי המותג בשילוב מעטפת ההגנה האקטיבית - Safety Shield. הבקרה הראשית לנהיגה אוטומטית משתמשת במגוון חיישנים, רדארים, מצלמות, לייזרים ותאורה חכמה כדי לנווט את המכונית בבטחה בכבישים.

את מכונית הניסוי, הליף החשמלית, פיתחה ניסאן יחד עם מספר אוניברסיטאות מובילות, בהן סטנפורד, אוקספורד, קרנגי-מלון, טוקיו ומכון MIT. המערכת משתמשת בניטור של 360 מעלות סביב המרכב כדי לזהות עצמים ולנוע ללא סיועו של נהג, אם כי זה תמיד נמצא בעמדת הפיקוד ויכול ליטול את השליטה חזרה לידיו בכל עת. המחשב הראשי מחובר אל בקרת הניווט, כך שניתן לקבוע יעדים מראש ולשבת בנחת - לצפות במכונית מבצעת פניות ללא כל צורך בהתערבות עד להגעה ליעד.

ניסאן לא פרסמה פרטים טכניים נוספים אודות המכונית (ליף חשמלית גומאת טווח של כ-160 ק"מ בין טעינות), אך טוענת שבתוך שני דורות בלבד, נהיגה אוטונומית תהיה זמינה בכל המכוניות של החברה, כאשר דגמים ראשונים יזכו לבכורה בעוד פחות משש שנים.

על פי נתוני החברה, בהתייחסותה למאבק בקטל בכבישים, מתרחשות בארה"ב 6 מיליון תאונות דרכים בשנה שהיקף הנזקים שלהן נאמד ב-160 מיליון דולרים, והן גורם המוות מספר 1 בקרב גילאי ה-30. עוד עולה, כי 93% מקרב התאונות נגרמו בשל טעות אנוש, לרוב הסחת דעת. לדברי ניסאן, נהג אמריקני מבלה 48 דקות בכבישים ביום, ובנוסף לאספקטים הבטיחותיים, ניתן יהיה לנצל מאות שעות עבודות בדרכים כדי למלא מטלות אחרות. מעבר לכך, יהיה זה פתרון מצוין לאנשים שסובלים ממגבלות פיזיות. כאמור, רק בעוד כמה שנים, אבל בהישג ידנו.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully