וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מטוס, זה קורבט, לא זה לראקי אפיטומה

סדנת לראקי המרוקאית לקחה את שברולט קורבט והלבישה עליה חליפה של מטוס קרב עם 1,750 כ"ס ותג מחיר דמיוני. השאלה אם תגיע לייצור

מתברר שכל מי שביקר בשנים האחרונות בתערוכת פבל ביץ' בקליפורניה, סוג של אסקפיזם מוטורי עמוס תצוגות ראווה של כלי רכב יוקרתיים, נתקל במכונית תוצרת Laraki Motors. זוהי סדנת רכב מנוסה שנולדה במרוקו ושעיקר התמחותה היא הסבת מכוניות כביש רגילות (עד כמה שניתן לכנותן "סטנדרטיות") למפלצות משוגעות עם מראה משחר לטרף. הפרויקט הטרי ביותר שלהם הוא ה'אפיטומה' המופרכת, ואם הם חולמים לשלוח אותה לייצור, יידרש כאן קצת יותר מרצון.

לארקאי אפיטומה. אתר יצרן
לארקאי אפיטומה/אתר יצרן

בניגוד למה שהעין אולי רומזת, המכונית הזו אינה איור או שרטוט שנתקע על מסך המחשב, אלא הדבר האמיתי. האפיטומה היא פרי מוחו של איש העסקים המרוקאי אבדסלם לראקי, אדריכל אוניות שמבלה את רוב זמנו בתכנון יאכטות ושייט במזרח התיכון. לראקי פיתח כמה כלי רכב מוסבים בעבר, בהם למבורגיני דיאבלו רעיונית שלא ממש ראתה אור יום, אבל הוא מקווה שהפעם הוא יעבור את המשוכות הכלכליות ויצליח להגשים חלום.

לארקאי אפיטומה. אתר יצרן
לארקאי אפיטומה/אתר יצרן

האפיטומה תוכננה על בסיס שלדת שברולט קורבט C6, אבל הקשר ביניהן מסתיים פחות או יותר בנקודה הזו ובהתקנת חטיבת הכוח. הלקארי האדומה מצוידת במנוע 7.0 ל' V8 משותף לקורבט המשודרג בכבדות ומפתח, כסטנדרט, בסביבות 1,200 כ"ס. אלא שכאן מגיעה התפנית המעניינית בסיפור; לאפיטומה ישנם זוג מכלי דלק גדולים - אחד רגיל, ואחד שמוזן אוקטן גבוה בהרבה - 110. בלחיצת מתג על לוח הבקרה, האפיטומה מערבבת את שני המכלים, בעוד מחשב המכונית משנה את המיפוי ומאפשר למכונית לפתח 1,750 כ"ס, כך לפחות על הנייר.

האקזוטיקה הזו, שבהחלט נראית כמו משהו שנשלף מעלילון של "השופט דרד", תעלה לצרכן 2 מיליון דולרים לעותק אחד. על הביצועים, שאיש אינו יודע דבר אודותם ואין סיכוי סביר שיתפרסמו בקרוב (כי הדגם הניסיוני טרם נבחן), המייסד מספר כי יהיו "פורצי גבולות". אבל, לאור ההיסטוריה רצופת התקלות של הסדנה (פעם שלישית שהיא מנסה להוציא תכנית לפועל), קשה לראות את הדגם מגיע לפס ההרכבה ומאיים לרסק תוצאות של מכוניות-על מהשורה הראשונה. בקיצור, אל תכינו את פנקס ההמחאות.

עוד סדנאות מיוחדות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully