וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מתקפל ממסוי הדלק בליסינג

דובי בן גדליהו

28.8.2013 / 10:38

כותב בהבהרה כי "אין בכוונתו להציע פתרונות נוספים להפחתת השימוש ברכב באמצעות הוצאות הדלק"

בעקבות חשיפת "גלובס" על תוכניות האוצר למסות את מרכיב הדלק ברכב הצמוד, שנכלל בתוכנית הלאומית להפחתת זיהום האוויר, ביצע האוצר נסיגה טקטית ומכחיש כי הייתה כוונה כזו.

בהודעת האוצר נמסר כי "מדובר ברכבי ליסינג מזהמים בלבד, בהמשך למדיניות האוצר להפחתת זיהום אוויר מכלי רכב המיושמת באמצעות המיסוי הירוק ושיטת החישוב הלינארית של זקיפת שווי שימוש ברכב. עוד מובהר בזאת כי אין בכוונת האוצר להציע פתרונות נוספים שמטרתם הפחתת השימוש ברכב צמוד באמצעות הגבלת ניכוי הוצאות הדלק".

יצוין כי הודעה זו סותרת את הנאמר בתוכנית הלאומית, שהתקבלה על ידי הממשלה ביום א' השבוע, ובה נקבע מועד מפורש (31 בדצמבר השנה) להצגת צעדים חדשים "לצמצום הנסועה ברכבי ליסינג" באמצעות "שינוי מכשירי המיסוי בשוק הליסינג להפחתת זיהום אוויר מנסועה".

לפיכך לא מדובר במיסוי הירוק ובשווי השימוש הלינארי, שכבר נמצאים בתוקף מזה תקופה ארוכה. לגלובס נודע כי בעקבות הפרסום הופעל על משרד האוצר מכבש של לחצים מתוך הממשלה, בהובלת שר התחבורה, ועל ידי קבוצות לחץ של חברות הליסינג וארגוני עובדים כדי לנטרל את המהלך. יצוין כי בתוכנית המקורית שהתקבלה על ידי הממשלה נמסר כי היא מבוססת על המלצות דו"ח ה-OECD משנת 2011 לגבי הקטנת הנסיעה בציי הרכב. דו"ח זה ממליץ במפורש לבטל הטבות מס, כמו הדלק החופשי, שמעניקות תמריץ לנסועה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully