וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו מציגה: עידן חדש של מכוניות

וולוו פותחת פרק חדש בחייה, ומציגה מכונית קופה רעיונית החונכת שפת עיצוב מרתקת במותג השוודי וטכנולוגית ירוקות ועוצמתיות. בכורה בפרנקפורט

אתר יצרן

צילום: יצרן

אחרי שוולוו הוציאה לגמלאות את ה-C70 קופה-קבריולה, היא נותרה בפועל ללא מכונית "ספורט-סאלון" שתציע לקהל של אלטרנטיבה שונה ואפילו, מעט חצופה. אולם, תקופה זו איפשרה לשוודים לעשות חושבים קדימה, לפתח את זהותה פעם נוספת תוך כדי פנייה לאוכולוסיה חדשה (כמו עם ה-V40), וכעת היא מגיעה אל פרק משמעותי בתולדותיה, בדמותה של ה-"קונספט קופה".

הבסיס של המכונית, על פי וולוו, נוסח לפי שלוש תכונות עיקריות: אוטוריטיה שוודית, יצרתיות ואקטיביות. מנהל הפיתוח של המכונית הוא המעצב הנכנס של וולוו, תומאס אינגלת', וזה מספר כי בעתיד תהיינה עוד שתי מכוניות קונספט, ובמכוניותה הסדרתיות כולן תהיינה לבושות במלתחה זו עם דגשים כאלה ואחרים, "בכפוף לסגמנט" הוא מציין. הדגם הראשון שישא את העיצוב המודרני, הוא ה-XC90 החדש, שסוף סוף מקבל מחליף אחרי יותר מעשר שנים ויוצג בעוד פחות משנה (כנראה בז'נבה).

המכונית שתוצג בפרנקפורט נולדה בהשראתה של וולוו P180, מכונית קופה משנות ה-60, והיא קרויה באופן זמני P1800. וולוו רומזת דרכה לא רק על אופצייה למכונית קופה מפוארת, אלא מבליטה את קווי הפרופיל של דגמי ה-S60 הבאה וה-V40 בין היתר, כך שאם היה אפשר לנקוב בשינוי אחד בולט, היה זה בעיצוב בתי התאורה ופיסול קו המותניים (שדווקא חולק דמיון לדגמי ה-S שקדמו לנוכחיים).

וולוו, כנהוג בקרב מעצביה, מעדיפה עיצוב מינימלסטי לתא הנוסעים - גם כשהוא בגדר רעיון. אי לכך, הקבינה תוכננה עם מעט רכיבים מול הנהג ונשלטת באופן ברור על ידי צגי מגע בגודל בינוני, כאשר גולת הכותרת היא הסרת הקונסולה ה"מרחפת" והמוברשת שליוותה אותה שנים ארוכות (אם כי ייתכן שבדגם הסדרתי יהיו לכך אזכורים).

שלא במפתיע, מכונית הראווה תצויד במנוע שירצה הן את המבקרים והן את בכירי התעשייה. בחזיתה של הקופה קונספט שוכנת יחידת 2.0 ל' בנזין עם טורבו ומגדש-על (מסדרת E-DRIVE החדשה) המפיקה בשילוב מנוע חשמלי וסוללות, תפוקה של 400 כ"ס ומעל 60 קג"מ. מנוע זה, עשוי לשרת מכונית דגל של וולוו (יורשת ל-S90).

אינגלת' מוסיף, במעין ראיון פנימי עם המותג, כי עדיין לא הגיעו לדגם הסופי כפי שהוא יבוא לידי ביטוי דרך ה-XC90 החדש. "יש לנו עוד קצת עבודה על הגריל והלוגו, אבל אנחנו מבטיחים שהכול יהיה מוכן בקרוסאובר הגדול שלנו שישא על גבו מורשת של 85 שנים".

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

וולוו קופה קונספט. אתר יצרן
וולוו קופה קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully