וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל תייצר מכוניות?

האם חברת הענק שוקלת לפתוח קו מכוניות משלה? אחרי הסטריט ויו האוטונומית הרעיון בהחלט נראה בר השגה

זה לא סוד שגוגל מפתחת מכוניות אוטונומיות (ללא נהג) למיפוי רחובות בשיתוף טויוטה (פריוס), אבל מה בנוגע לייצור מכונית עצמאית פרי פיתוחה ממש מהיסוד? ובכן, על פי דיווח שיוצא לאחרונה מארה"ב, מפעילת מנוע החיפוש הפופולארי בעולם רוקחת תוכניות להכנס לענף הרכב עם קו דגמים שהיא תפיק בסיוען של מספר חברות אלקטרוניקה ומכניקה.

על פי דיווחים של כלי התקשורת בארה"ב, וכמה בלוגרים שמתעניינים בנושא וידם קרובה לצלחת, גוגל נועדה לאחרונה עם כמה ספקים מרכזיים, בהם AG מאגנה וקונטיננטל על מנת שאלה תתייצבנה לפיתוח מכונית בהתאם להגדרותיה של גוגל. עוד לפני כן פנתה גוגל לחברות רכב מוכרות וגדולות, אך שלאחר שנענתה בשלילה חיפשה שותפות קצת יותר נכונות להירתם למיזם.

קשה לשער כרגע אם התכנית הזו תמריא, או אם בכלל תבשיל למשהו ממנו אפשר להתחיל. אבל, כפי שהוכיחה בעבר טסלה, יצרנית מכוניות ספורט ופאר חשמליות, אפשר לבנות יצרן רכב מאפס אם יש לך כיסים מספיק עמוקים; לאלן מאסק מייסד טסלה, הון שנאמד ב-7 מיליארד דולרים, אבל גוגל מצידה מגלגלת 50 מיליארד דולר בשנה כך שזו לא תהיה בעיה עבורה.

במקביל לכך, גוגל מקדמת הקמת מיזם "רובו-מוניות" שיתפקד ברחובות ארה"ב ויציע חלופה אוטונומית לתחבורה ציבורית רגילה. פרוייקטים כאלו אמורים לתת לה עוד דחיפה בכיוון המסתמן, אבל השאלה היא, אם בסוף הדרך תהיה זו מכונית שנושאת את הלוגו של גוגל, או מכונית משותפת לכמה חברות.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully