וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה צוותים ישראליים יוצאים לראלי ברסלאו בלקן

9.9.2013 / 13:18

ארבעה צוותים ישראליים, שניים בכלי רכב ושניים על אופנועים יתחרו בראלי הבלקן לאורך 1,800 ק"מ בשמונה ימים של תנאי שטח קשים

אחרי שכבשו את ראלי הדקאר, ראלי דרך המשי, ראלי יוון ועוד רבים אחרים, נבחרת 'פוינטר' המורכבת מהילל סגל ורז הימן, יוצאת לראלי ברסלאו בלקן. שם ינסו לשחזר את הצלחות העבר, כשהציפיות הן למקום הראשון. לצדם יצטרפו הפעם לראשונה צוות ישראלי נוסף, הפעם ברכב מירוץ חדש שנבנה על ידי עידו כהן מפרדס חנה. מאחורי הגה של הזיבר מירוץ ישב גל שחם, נהג מירוצים וותיק ולצדו הנווט נמרוד אופיר המכונה 'קיד'.

שני ישראלים נוספים יצטרפו למירוץ, אל יעשו זאת על צמד אופנועי KTM - עומר שושני ודורון וינטר, כאשר עבור שושני זו הפעם הראשונה ועבור וינטר הפעם השניה. הצוותים יצאו לבולגריה כבר ביום חמישי הקרוב (12 בספטמבר), כאשר ההזנקה למירוץ הוזזה לטובת הצוותים הישראליים לצאת יום הכיפורים בצעד חריג על ידי המארגנים. ביום הכיפורים עצמו יערך ה'פרולוג' ומאחר והישראלים לא ישתתפו בחלק זה הקובע את סדר ההזנקה ביום המירוץ, הם יזנקו מהמקום האחרון.

ציר קשה

ראלי בלקן ברסלאו 2013 ימשך לאורך כ-1,800 קילומטרים מסופיה שבבולגריה ועד ווארנה, עם צירים מורכבים ומאתגרים. 1,710 קילומטרים מהם יהיו מדודים ב-8 סטייג'ים (5 מהם מעגליים) ב-8 ימים. במקביל למירוץ הראלי, יתקיים מסלול האקסטרים (EX), שם הדגש הוא על עבירות ובו מתחרים כלי רכב ומשאיות לאורך 1,300 קילומטרים.

ראלי ברסלאו הוא ראלי משמעותי בנוף האירופאי של הספורט המוטורי עם מסורת ארוכת שנים. תנאי השטח השונים יכללו שילוב של קרקע סלעית, קשה והררית עם קטעים מהירים וניווט תובעני. ההשתתפות בראלי בלקן היא השנייה מתוך 3 מירוצים שבכוונת צוות פוינטר להשתתף השנה במסגרת זו. המשך זכייה במקומות הראשונים תאפשר להילל, רז ו"הצוללת הצהובה" להתחרות על תואר אלוף האלופים.

כלי הרכב

כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, רכבם של הלל סגל ורז היימן "הצוללת הצהובה" הנה אב טיפוס מבניה עצמית בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של ב.מ.וו בנפח של 3.0 ליטר עם 6 צילינדרים ו-250 כ"ס. משקלו של הרכב עומד על 1,980 ק"ג, הוא נועל צמיגי Toyo, מותקנת בו מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית ומידותיו 4.2 מטר לאורך, 2 מר לגובה ו-2 מטר לרוחב.

לרכב המירוץ של גל שחם, היסטוריה ארוכה מאוד. בשנת 2006 הוא נבנה על ידי עידו כהן מפרדס חנה, אביא רכב הזיבר המפלצתי, לשם השתתפות בראלי הפרעונים שבמצריים. מאוחר יותר, הרכב הוסב למירוצי ראלי בליבוש רכבי שברולט - סילברדו וקרוז וננהג על ידי גל שחם במירוצים רבים. לפני ראלי הבלקן, עבר הרכב הסבה נוספת וכעת הוא לובשת את בגדי ה'זיבר' של עידו כהן. רכב זה מותקן מנוע שברולט V8 בנפח 7.4 ליטר בנזין שלו 620 כ"ס. הכוח עובר אל כל הגלגלים דרך תיבת הילוכים של סילברדו דיזל שחוזקה כדי לעמוד ב-120 קג"מ ודרך טרנספר של קדילאק אסקלייד המעביר 40 אחוז מהכוח אל הגלגלים הקדמיים ו-60 אחוז אל האחוריים.

נתוני החסות:

נותני החסות לצוות פוינטר הם חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO אשר תספק את הצמיגים למירוץ, חברת ICL אשר תשלח את הרכב במכולה מישראל לווארנה ובחזרה, טלפארמה וגילת סאטקום. בנוסף יוצאים למירוץ צוות "קוקה קולה זירו" גל שחם ונמרוד אופיר.

דיווחים יומיים מהמירוץ תוכלו למצוא כאן בוואלה! רכב

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully