וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר חושפת רכב פנאי מפואר

יגואר עולה על עקבים: חושפת רכב פנאי רעיוני בשם C-X17 שייכנס לייצור בעוד פחות משנתיים בתג מחיר של כ-40 אלף יורו. יצויד בשלדת אלומיניום והנעה כפולה מתוחכמת

המימון שמעניקה טאטא לחברת יגואר מאפשר לה, סוף סוף, לייצר את רכב הפנאי הראשון בתולדותיה, ה-C-X17 שיעלה לכבישים בשנת 2016. הקרוסאובר מוצג כעת כדגם טרום ייצור בתערוכת פרנקפורט בגרמניה וכולל את מרבית הרכיבים שישרתו בהמשך גם את הדגם הסדרתי. במעמד זה, יגואר גם חושפת תכנית להצגת מתחרה ישירה לסדרה 3 כבר בשנה הבאה.

כמו ה-F רודסטר, פותח רכב הפנאי תחת ידיו של המעצב הבכיר איאן קאלום, שמאמץ את הופעת הקרוסאובר ישירות ממשפחת האצולה המפוארת העכשווית. החרטום, בתי התאורה, קו המותניים והצדודית לקוחים מיגואר XJ, בעוד הפגושים והחלק האחורי נוצרו בהשראת יגואר F טייפ הספורטיבית. את חישוקי ה-23 אינטש יקבלו הלקוחות בהזמנה מיוחדת.

מול מתחרים כמו אודי Q5, מתהדר הקרוסאובר של יגואר במידות דומות ותחרותיות: אורכו יהיה 4.7 מ' רוחבו 2 מ' והגובה כ-1.65 מ'. בסיס גלגלים של 2.90 מ' מבטיח שורה שנייה די מרווחת לשלושה אנשים, כמו גם תא מטען שלא מבייש את הסגמנט שנחשב לאחד המשגשגים באירופה בשנים האחרונות.

בהתאם למסורת הטכנולוגית של החברה, יגואר משתמשת בשלדת אלומיניום קלה כדי להפחית כמה שיותר ממשקלו ולאפשר לו לפתח ביצועים טובים. לא ידוע בשלב זה אילו מנועים יכנסו לשימוש בעתיד, אם כי יחידות ה-2.2 ל' טורבו-דיזל הן מועמדות מבטיחות למצוא את מקומן בחזית בזכות גמישותן וצריכת הדלק הנמוכה. גם מנועי ששה צילינדרים בנזין יושתלו (וסביר שתהיינה גם מהדורות S חזקות במיוחד).

בגרסה זו כאמור, ישנם רק ארבעה מושבי ספורט נפרדים, כשלכל אחד ממש שטח מחייה משלו, כולל בקרי שליטה חלקיים ליושבים מאחור על הטמפרטורה והאקלים, בקרה לגלישה באינטרנט, כניסות לנגנים ועוד הרבה חפיצים חדשים שיגואר תכניס למכוניות שלה בחודשים הקרובים.

יכולת שטח? לא ממש. יגואר תכננה את הקרוסאובר עם הנעה כפולה קבועה, אך הכוח מועבר ברוב הזמן לגלגלים מאחור, מרווח הגחון לא יהיה גבוה, ועל כן מסבירים בכירי החברה שהוא יעניק לנהגים תחושה של מכונית ספורטיבית ולא של רכב פנאי נימוח. "אני יודע שאמרנו שלא נייצר קרוסאובר, אבל שלחנו צוותי מחקר לשווקים המרכזיים והדרישה לרכב הפנאי פשוט עולה על גדותיה", כך מנהל השיווק של יגואר אדריאן הולמרק.

מידע נוסף שחושפת יגואר, נוגע לחשיפת מתחרה חדש לב.מ.וו סדרה 3, כשזה יופיע בשנת 2015, בעוד הקרוסאובר ייחנך רשמית כשנה לאחר מכן. המחיר בגרסת הבסיס ינוע בגזרת ה-40 אלף יורו (200 אלף שקלים).

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

יגואר קרוסאובר קונספט. אתר יצרן
יגואר קרוסאובר קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully