וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן אקס טרייל החדש נחשף

ניסאן משיקה באירופה את הדור החדש של רכב הפנאי הקומפקטי אקס טרייל. הקרוסאובר היפני מגיע עם הנעה כפולה או קדמית, 5 או 7 מושבים ומנועים מגוונים. בארץ בשנה הבאה

הביקוש לרכבי פנאי ממשיך להתעצם, וניסאן שלמדה להכיר את התמורות שחלו בשוק שללה בשנה האחרונה מרכב השטח האחרון שלה, הפת'פיינדר, את יכולת השטח והקשיחות שהפכו עד אז לסימני ההיכר שלו. אח"כ, היא השיבה לחיים את הטראנו (שמיועד בעיקר לשווקים מתפתחים) ועתה חוזר אלינו עוד כותר מן העבר ישירות אל קבוצת הקרוסאוברים: אקס-טרייל 2014.

האקס טרייל נמכר בישראל בדור הראשון שלו (2001-2007), אבל היות וכשל להפוך לסיפור הצלחה הוחלט שלא לחדש את שיווקו והוא נעלם מהזירה המקומית. דור שני המשיך להמכר בעולם עד לא מכבר (עם קרבה גנטית לקשקאי), ואילו הדור השלישי שמוצג כעת (כולל הגרסה האמריקנית, רוג), פותח על פלטפורמת ה-CMF של רנו-ניסאן ויהיה זמין ב-190 מדינות מסביב לעולם, לרבות ישראל, אליה יגיע במהלך 2014 כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'קרסו מוטורס'.

לדברי ניסאן, האקס טרייל יהיה קשוח ושימושי כמו קודמו, וכן משלב מאפיינים צורניים מאחיו הגדולים מוראנו, פת'פיינדר, קשקאי (ייחשף לקראת סוף השנה) והג'וק הקומפקטי. הנוסח החיצוני הוא ללא ספק "ניסאני" מכל זווית, עם שילוב של שפה קדמית גבוהה משובצת יחידות תאורה מלבניות וצרות, פגושים בסגנון של הג'וק, קו חלונות גבוה וריבועי ובתי תאורה בצורת בומרנג עם השתלת נורות LED אופנתיות.

השלדה של האקס-טרייל החדש נתמכת במערכת הנעה כפולה אלקטרונית ALL MODE 4x4i עם נעילת דפרנציאל אלקטרונית, בעוד אופציה למשתמשים בשבילים ותנאי שטח קלים יותר תהיה בגרסת הנעה קדמית בלבד. לצד אלה, ניסאן תשיק באקס-טרייל שתי מערכות חדשות: ARC, או Active Ride Control, ואת ה-Active Engine Brake. הראשונה מפקחת על גובה ותנאי הכביש ומשנה את ריסון המתלים כדי למזער זוויות גלגול, ואילו המערכת השנייה רותמת אנרגיה מתיבת ה-אקס טרוניק הרציפה כדי לשדרג את יכולת הבלימה באמצעות כוח המנוע, בין אם בסיבוב או בהאטה.

תא הנוסעים, כפי שניתן לראות, עבר רפורמה קיצונית, וממזג את כל הרכיבים המותקנים במכוניות הנוסעים בניסאן. בקרת ה-NissanConnect היא גולת הכותרת בקבינה, וזו מאפשרת ניהול חכם וחיבור שימושי של סמארטפונים, נגנים, כניסות USB ו-AUX ועוד, כאשר הכול מנוהל באמצעות צג מרכזי 7 אינטש. קיט הבטיחות כולל גם מערכת המצלמות ההיקפית, ניסאן סייפטי-שילד.

הפרטים הטכניים מועטים, אולם כפי שמסתמן בהצהרות החברה, יותקנו מנועי בנזין ודיזל קומפקטיים, חלקם יגיעו היישר מהג'וק, אחרים מקשקאי החדש ובחיבור אל תיבות הילוכים רציפות או ידניות. האקס טרייל למעשה יתפקד כמוביל הנוסעים השימושי ביותר של ניסאן מאחר והקשקאי 5+2 לא ישוב לשורות היצרנית.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

ניסאן אקס-טרייל 2014. אתר יצרן
ניסאן אקס-טרייל 2014/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully