וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה סיוויק טייפ R: טורבו ו-280 כ"ס

בפעם הראשונה בתולדות המותג, הונדה השתילה בחזיתה של הטייפ R מנוע מוגדש טורבו. בינתיים, היפנים שואפים לנתץ שיאים במסלול הנורבורגרינג על חשבונה של רנו

אתר יצרן

צילום: יצרן

הונדה סיוויק טייפ R, יחד עם האקורד R והאינטגרה, היו מכוניות ספורט ("נינג'ות") אטרקטיביות במיוחד בסוף שנות ה-90 ותחילת ה-2000. אבל, באמצע העשור הקודם הונדה החלה למתן את הצד הפסיכוטי ולצד הכחדתה של ה-S2000, נדמה היה שהיא מוותרת על ספורט טהרני באופן גורף. כל זה, עשוי להשתנות בקרוב עם הופעתה של הסיוויק טייפ R החדשה וכן בזכות החייאתה של ה-NSX.

על אף שהפרטים הטכניים טרם נחשפו במלואם, עולה כי הסיוויק טייפ R החדשה בהחלט תהיה שונה מקודמותיה, כאשר גולת הכותרת היא התקנת מנוע טורבו 2.0 ל' במקום מנוע אטמוספרי (מכורי המותג יעירו שזה חטא שאין עליו מחילה). חטיבת הכוח החדשה של הונדה, תייצר הספק מרבי של 280 כ"ס (15 כ"ס יותר מרנו מגאן RS), כאשר הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית, ומווסות דרך דפרנציאל מוגבל החלקה.

כדי לבחון את כל היכולות האצורות בה, הונדה נחתה במסלול הנורבורגרינג הגרמני (מקטע הנורדשלייפה) על מנת להתעמת מול השיא הנוכחי למכונית הנעה קדמית השייך לרנו מגאן RS קאפ; הזמן המהיר ביותר להקפה עומד על 8.79 ד' שנקבע ב-2011. אבל הונדה, בסיועו של נהג המירוצים האיטלקי והמנוסה גבריאלה טרקיני, שאף סייע בפיתוחה, מאמינים שהצרפתים ייפרדו מהתואר בחודשים הקרובים.

חיצונית, תלבש הסיוויק טייפ R מלתחה סופר קרבית כפי שנהוג בשושלת, עם סממנים בולטים כמפלטים כפולים, כנף אחורית גבוהה, חישוקים ייחודיים ותא נוסעים עם מושבי ספורט ולוגואים של המותג האדום. היפנית החמה תשווק בגרסת חמש דלתות בלבד, ומחירה יעמוד ב-2014 על כ-30 אלף יורו. לישראל עדיין לא ידוע מתי תעשה עלייה, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית 'מאיר'.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully