וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי חושפת קרוסאובר קטן, עירוני ומעוצב

סוזוקי חושפת בפרנקפורט את הקרוסאובר הקומפקטי IV4 כתשובה ישירה לניסאן ג'וק. גרסת הקונספט תבשיל לרכב סדרתי במהלך 2014 שיופץ גם לישראל בעתיד

לאור התיישנות רכבי השטח הוותיקים של סוזוקי, בהם הויטרה והג'ימני, היצרנית היפנית החלה לגבש בשנתיים האחרונות מכונית שתנסה למזג את האיכויות של קבוצת הסופר מיני, עם רכב פנאי בעל יכולת שטח סבירה. התוצאה הכמעט סופית? סוזוקי iv4, כלי עירוני שיכול לעשות קצת יותר מלטפס על מדרכות בתל אביב.

ה-iv4 מקדם את סוזוקי אל קבוצת הקרוסאוברים העירוניים אשר נשלטת בשנים האחרונות על ידי ניסאן ג'וק. לתקופה מסוימת, נדמה היה שלפולקסווגן תהיה יד חלקית בפיתוח הדגם, אבל לאחר שהקשר בין סוזוקי לפולקסווגן עלה על שרטון והתפוגג בעקבות מחלוקות כלכליות, הקרוסאובר נותר יפני בכל רמ"ח איבריו.

סוזוקי IV4. אתר יצרן
סוזוקי IV4/אתר יצרן

ה-iv4 לא ירש את מקומם של הויטרה או הג'ימני, שכן שניהם צפויים לעבור שדרוגים משמעותיים בשנים הקרובות, כך שלסוזוקי תהיה סוללה של מכוניות שימושיות ועממיות שפונות למגוון רחב של אנשים שרבים מהם נאמנים לה שנים ארוכות. לראייה, סוזוקי אף בחרה להשתמש בעיצוב מזוהה עם כל מוצריה, כמו למשל השבכה הקדמית, הפגושים ויחידות התאורה המלוכסנות (למרות הדמיון לצ'ירוקי החדש).

הפרופורציות של ה-iv4 חושפות מידות קומפקטיות, אבל מרווחות לחמישה אנשים: אורכו יהיה 4.2 מ', הרוחב 1.85 מ', גובהו 1.65 מ' ובסיס הגלגלים סטנדרטי לקבוצה עם 2.50 מ'. לשם השוואה, אחיו הוותיק, הסוזוקי גרנדה ויטרה 3 דלתות קצר ממנו ב-2 ס"מ, אבל קצת יותר גבוה.

סוזוקי IV4. אתר יצרן
סוזוקי IV4/אתר יצרן

לשאלה עד כמה יהיה חסכוני וזול, משיבה סוזוקי באופן מעט לקוני: "בעל פליטת CO2 נמוכה מאוד וקל משקל". השאלה על הפרק היא, אילו מנועים תתקין סוזוקי בחזיתו של ה-iv4, שכן לחברה היצע של מנועי בנזין בינוניים וקטנים לכל הקטגוריות בהן היא משתתפת. לפוזלים לשטח, נדווח כי חמוש ה-iv4 במערכת הנעה כפולה חדשה ואלקטרונית שנקראת AllGrip, שלטענת סוזוקי מאפשרת לו לבצע מטלות הרבה יותר מסובכות מ"שיטוטים עירוניים שגרתיים".

כמו במתחרים מבית רנו-ניסאן, תציע סוזוקי תכנית התאמה אישית ("פרסונליזציה") למנעד רחב של רכיבים, בהם הגלגלים, החישוקים, הגוון החיצוני והפנימי, ריפוד המושבים ודיפוני תא הנוסעים.

בקבוצה זו, נעים המחירים בסביבות 110-140 אלף שקלים, כך שלאחר שסוזוקי תשלח אותו לייצור ב-2014, יש סיכוי שנראה אותו כאן בישראל מתישהו במהלך 2015. עד אז, סוזוקי תנהל את הקרבות שלה בסגמנטים שהיא כבר מכירה היטב.

עוד הרבה על סוזוקי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully