וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השישי בראלי הבלקן. ווינטר על הגל

סוף סוף, יום שקט ומוצלח עובר על משתתפינו בראלי ברסלאו; הצוללת הצהובה של פוינטר חוזרת למקומה הטבעי, בראש השיירה. ווינטר שומר על המקום השני, שחם-קיד במקום רביעי בדירוג היומי

הסצנה הייתה מוכרת להפליא וצרובה עמוק בתודעתנו, אבל הדמיון האנושי שיקר גם הפעם. גופנו היה על חוף הים השחור ב-שקורפילובצי (בולגריה), אבל מחשבותינו ריחפו רחוק מכאן, אל חוף 'האגם הוורוד' בדקאר (סנגל). מארגני ראלי ברסלאו תיעתעו בנו, משתתפים וצופים כאחד, ושיחזרו לפרטי פרטים את סצנות הסיום המיתולוגיות של מרוץ הפריס דקאר, כאשר עוד נערך באפריקה. אין לי ספק שלא היה אחד על החוף הבולגרי, שלא חשב על החוף האפריקאי הנכסף ההוא...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויה מתקנת

ביום השישי לראלי עמדו לפני המשתתפים ארבעה קטעי דירוג, באורך מצטבר של כ-250 קילומטרים. היו ביום הזה כל סוגי השטח עליהם אפשר לחשוב - קטעים הרריים, שבילי חצץ מהירים, מעברי מים, משעולי יער ולסיום, דיונה זהובה אליה נושקים גלי הים השחור (שהוא בעצם, כחול עד מאוד). במהלך הסטייג' הראשון התחוללה מהומה קטנה, כאשר התגלה כי טעות בספר הדרך שיבשה לחלוטין את תמונת המרוץ. הסטייג' בוטל, לשמחתו של דורון ווינטר (שהתברבר עם כולם), ולצערם של הימן/סגל (שהשתלטו היטב על המהומה, ויכלו להרוויח ממנה כמה דקות).

הלל ניווט את הצוללת בבטחה ורז נהג נקי ומחושב, עוקף את המתחרים בזה אחר זה. זו ההזדמנות לשבח את המשתתפים האירופאים המאפשרים לרכב מהיר יותר מהם, לעקוף בבטחה; בשבילים צרים וטכניים כל כך, אי אפשר לעקוף ללא שיתוף פעולה של הנהג הנעקף. רז והלל עקפו והשיגו זמנים מצוינים, תוך שהם יוצרים דרמה מוטורית בסיום הסטייג' האחרון. השעה הייתה 16:24, ומעל החוף הלבן התאבכה עננת אבק. תוך דקות הגיח המסוק מעל, ועל הקרקע נראו שתי נקודות המרצדות על החוף המרוחק. עוד כמה שניות עברו ואלינו התקרבו רז והילל, נאבקים פגוש בפגוש עם צוות בולגרי הנוהג במרצדס G אימתני. המרצדס נחר ונהם ברעם, אבל הצוללת הצהובה התעודדה מהקרבה אל מי הים, ורז צלח ראשון את קו הזינוק. בסופו של דבר ניצח צוות פוינטר את הדירוג היומי, תוך שהוא משפר את דירוגו הכללי למקום 5 הכללי.

דורון ווינטר עבר יום מהיר מאוד, אך לא מאוד רגוע - הוא התנגש חזיתית ברוכב קטנוע מקומי, והתרסק על הקרקע. מאוחר יותר חמק בהרבה מזל ממתחרה תמהוני שהחליט לנסוע על המסלול, בניגוד לכיוון התנועה. כל אלה לא מנעו ממנו לתפוס את המקום השני היומי, כבוד לאופנוען! גל שחם ונמרוד קיד מדורגים במקום רביעי ביומי.

מחר מצפה למתחרים יום ארוך ומפרך, 270 קילומטרים שיתחילו וייגמרו על חוף הים. יהיה מעניין לראות את המתחרים מזנקים לסטייג' הראשון על פני הדיונה הרכה; החול טובעני למדי והם אינם יכולים להוריד לחץ אוויר, מכיוון שבהמשך הדרך צפויים קטעים סלעיים; האם יהיה זה יומן של רצועות הגרירה?

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully