וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: לינקולן אינדי 500 קונספט

מכונית קונספט של לינקולן שהוצגה ב-1955 וקרויה על שם מסלול המירוצים אינדי 500, תעלה למכירה פומבית בחודש הבא בארה"ב. המחיר ההתחלתי, כ-1.5 מיליון דולר

מכונית ראווה מסוג לינקולן אינדיאנפוליס שנחשפה לראשונה בתערוכת טורינו 1955, תוצג במכירה פומבית שתתקים ב-21 בנובמבר בניו-יורק (בסמיכות לפתיחת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס), מטעם RM AUCTIONS. זאת במסגרת מיצגי ה-Art of the Automobile הנערכים מידי שנה.

הלינקולן הרעיונית נולדה בהשראת מסלול המירוצים המפורסם, אינדי 500, והיא פותחה לאחר שהנרי פורד ג'וניור ביקש מסדנת הרכב האיטלקית Boano Carrozzeria מכונית ספורט קופה שתוכל להתחרות בדגמים המקבילים מבית קרייזלר, שמותגו על ידי גיה. פורד השלימה את המיזם עד פתיחת התערוכה ב-1955, וכשהנרי פורד ראה את התוצאה הסופית, נכבש בקסמה ומייד החליט שהיא תשאר אצלו ורכש אותה מהמותג לשימוש פרטי.

פורד נהג באמריקנית הגדולה, לה היה מנוע V8 עם מעל 220 כ"ס ותיבה אוטומוטית לאורך תקופה קצרה. אך למרות שזו הסבה לו הנאה גדולה, התלונן תדיר בפני לינקולן ועמיתיהם האיטלקים על איכות ההרכבה הירודה. לאחר שמאס בה, העביר אותה כשי לחברו השחקן הקלאסי ארול פלין, מבעלותו עברה כמה וכמה ידיים במשך שני עשורים, עד שדליקה בתא הנוסעים בשל קצר חשמלי הרסה חלק מהמכונית.

בשנת 2000 עברה האמריקנית שחזור מקיף ומלא שהשיב אותה למצבה המקורי, כפי שהוצג בתערוכת טורינו, כמעט 50 שנה קודם לכן. שנה לאחר השיפוצים, היא השתתפה בתערוכת הפאר בפבל ביץ' קליפורניה, שם קטפה את המקום הראשון. כיום, היא בבעלותו של אספן מכוניות שמוציא אותה מידי פעם לתערוכות ואירועים מוטורים מיוחדים.

בית RM ACUTIONS, האחראי על מכירתה, מעריך שעלותה של המכונית נאמדת כיום בין 1.5 ל-2.5 מיליון דולרים, אם כי סכום הרכישה הסופי לדברם עשוי להיות גבוה הרבה יותר. אז אם אתם חושקים במכונית אמריקנית בניחוח איטלקי, זו ההזדמנות שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • לינקולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully