וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר אוכלים ונוהגים - שיהיה חטיף

אכילה בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת שעלולה להסתיים בתאונת דרכים. ארגון בטיחות כלי רכב בארה"ב ביצע סקר בקרב נהגים שבדק מה הם אוכלים מאחרי ההגה ומה הכי פחות מסוכן

משטרת התנועה בישראל הודיעה בתחילת השנה על מלחמת חורמה במשתמשים בטלפון הנייד בזמן נהיגה, פעולה מסיחת דעת שנחשבת למסוכנת ביותר. אולם, ישנן עוד הרבה פעולות שנהגים עושים ברכבם הפרטי שמסיטים את עיניהם מהכביש ועלולים לגרום לתאונה. כמו למשל, אכילה בזמן נהיגה.

בארה"ב, משטרת התנועה אוכפת - כמו בישראל, עבירות על שימוש בטלפון הסלולרי בנהיגה למעט תפקוד דרך בלוטות' ודיבוריות קבועות. לעומת זאת, אין ממש חוק (האכיפה היא היקפית על הסחות דעת) שאוסר על אכילה - או מריחת איפור, גילוח, או צעקות על הילדים במושב האחורי, על אף שאלה מנהגים מסוכנים לא פחות.

ארגון בטיחות כלי הרכב בארה"ב, ה-NHTSA, מבין שאין דרך לצמצם את התופעות האלה מלבד לגנותן בכל הזדמנות אפשרית, ולכן ביקש לבדוק באמצעות סקר מקיף בקרב נהגים, מהו לדעתם המאכל הכי פחות מסוכן. כך שאם כבר זוללים מאחרי ההגה, ניתן יהיה להצביע על מזונות שמקטינים את הסיכוי לפגיעה ברכוש ונפש.

הארגון סקר 1,500 נהגים, משני המינים בגילאי 25 ומעלה שעושים זאת דרך קבע, וביקש מהם למנות את המאכלים ה"מומלצים" ביותר בנהיגה למען הגולשים. אז במקום הראשון (16%), ובאופן לא מפתיע - חטיף קטן (בפלה, ביסקוויטים וכדומה). במקום השני טוגנים, ואחריהם טוגנים בשקית. במקום הרביעי חטיפי בשר (צ'יקן נאגטס), אח"כ פירות, המבורגר, כריך, נקניקיה בלחמניה, גביע גלידה, בוריטו, פיצה וטאקו.

מתוצאות הסקר, אפשר ללמוד שרוב הנהגים, גם אם לא מודים בכך באופן ישיר אוכלים משהו קטן על הדרך וממשיכים לעשות זאת תוך כדי נהיגה, שכן רוב המאכלים הינם מקטגורית ה'"פאסט פוד" (מזון מהיר). כך או אחרת, כל עוד אין חוק האוסר זאת הסכנה הבטיחותית גבוהה מתמיד לצד השימוש בטלפונים ניידים ושליחת מסרונים. במילים אחרות, תאכלו לשובע לפני שאתם עולים לכביש.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully