וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי עם אפריליה SRV 850

29.9.2013 / 12:26

בחודש השלישי עם הקטנוע החזק בעולם בייצור סדרתי אנו מתקנים נזילה ממערכת הקירור ויורדים לעומק הביצועים וההתנהגות

מעט לאחר פרסום הדיווח השני במבחן הארוך טווח לאפריליה SRV, ניגשנו עמו אל מוסך החברה (עופר אבניר) לשם בדיקת טפטוף נוזל הקירור שחווינו בחודש זה. לפי הרושם שלנו, הקטנוע איבד כמות נכבדה של נוזל זה מחלקו התחתי, אך לא נראו בו שום סימני התחממות.

במוסך נבדק מכל העיבוי ולפי המפלס, כמות לא קטנה של נוזל קירור אבדה בחודש החולף. אולם בניגוד למה שחשבנו בתחילה, לא מדובר בבריחת נוזלים דרך צינורות העודפים, אלא בנזילה של ממש מנצרת הקירור. פירוק חלקו התחתון (היכן שממוקם הרדיאטור) גילה שהחבקים של צנרת הקירור בכניסה וביציאה מהרדיאטור לא הודקו כהלכה וכאשר הלחץ עלה במערכת (ברכיבות מאומצות או בימים חמים מאוד) דלף נוזל הקירור. התיקון היה פשוט למדי וכלל רק את הידוק החבקים ומילוי מחדש של מכל הנוזל. תיקון זה בוצע במסגרת האחריות וללא עלות.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

0 ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות

בכל מקום אליו הגענו עם האפריליה SRV, מביעי העניין מסביב תמיד תהו לגבי רמת הביצועים שהוא מסוגל לנפק. עד כמה חזק, עד כמה מהיר והאם הוא באמת הקטנוע הכי מטורף שנמצא כאן. אז בחודש השלישי למבחן הארוך טווח שלנו, החלטנו לנסות ולענות על השאלות האלה ולאמת את התחושות עם המספרים.

תחושות זה דבר שממעיטים לדבר עליהן כאשר השיחה סובבת סביב קטנועים - אלה אמורים למלא משימת ניוד ולא מעבר לכך, נכון? ובכן, לא האפריליה הזה שמכוון גבוה יותר לרף ספורטיבי של ממש. הדחיפה בבטן כשמאיצים עמו מעמידה, הזריזות שבה הוא מבצע עקיפות וגם המהירות המרבית מביאים אותו לעולם האופנועים קרוב יותר מכל קטנוע אחר. אל ה-SRV חיברנו מכשיר מדידת ביצועים מבוסס GPS (לאיריליה יש שקע 12 וולט וזה תמיד עוזר) לדיוק מרבי ופשוט סובבנו את המצערת שוב ושוב.

דבר ראשון גילינו שמד המהירות שלו מזייף ב-10 אחוזים מעלה, כלומר רכיבה במהירות של 100 קמ"ש לפי לוח המחוונים, הנה בפועל מהירות של 90 קמ"ש. ועדיין, 840 הסמ"קים ממנוע ה-V-טווין שלו שמפיק 76 כ"ס מאפשרים לו להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש (אמיתיים) תוך 5.9 שניות מהירות מאוד. לפי בדיקות העבר, ה-C600 ספורט של ב.מ.וו זקוק ל-7.1 שניות להאצה דומה וה-T-Max 530 עשה זאת ב-7.5 שניות. בכל הקשור למהירות המרבית, מד המהירות כצפוי אופטימי בהרבה עם הצבעה על 195 קמ"ש במפגש עם מנתק ההצתה, ובפועל מדובר ב-175 קמ"ש אמיתיים. עדיין מספיק מהיר לטעמנו.

המנוע החזק של ה-SRV עבר אליו מאופנוע, אך כאשר הרוכב עובר אליו מאופנוע, ישנה בתחילה תחושה מוזרה ומעורפלת מההתנהגות הכביש שלו. המתלים מרגישים רכים בתחילה, ההיגוי שונה ומשונה וגם הבלמים מצריכים כוח באצבעות כדי לשתול אותו באספלט. אבל ככל שההיכרות עמו מתארכת, האפריליה הזה חושף יכולות דינאמיות טובות מאוד. כוח כמובן שלא חסר לו ולמרות המשקל הכבד, קל מאוד לרכב איתו במהירות בכבישים מפותלים כמעט בקצב של אופנועים ספורטיביים.

כשלומדים אותו לעומק, מגלים יכולת גבוהה מאוד ותגובות מאוד מדויקות גם למצערת וגם להיגוי ויכולת ההטיה. הבלמים עצמם אמנם מצריכים כוח בלחיצה, אבל נושכים חזק מאוד וגם בטוח עם מערכת ה-ABS. בהמשך לחודש הקודם, גילינו כי מתג הספורט אמנם לא משנה את תגובת המנוע או הווריאטור, אלא מפחית במידה ניכרת את התערבות בקרת האחיזה בהאצה ומאפשר החלקה קלה יחסית של הגלגל האחורי, במקום חניקת המנוע במצב הרגיל. את בקרה זו כאמור, ניתן גם לנתק לחלוטין.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. בן קלמר
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/בן קלמר

לא רק מהיר מאוד

האפריליה הזה הוא כמובן לא רק מהיר מאוד והחודש הספקנו גם לבדוק אותו ברכיבת טורינג רגועה לצפון הארץ, שכוללת לינה (מה שמצריך תיק לביגוד החלפה). גודלו הפיזי, הגמישות של המנוע וכמובן נוחות הרכיבה שהוא מציע, הפכו את השהיה עליו לקלה מאוד. המושב שלו נוח וגם אחרי 200 קילומטרים רצופים לא נרשמו מיחושים כל שהם בישבן. גם מיקום הידיים על הכידון תורם לתחושת הרוגע ולמניעת עייפות.

מיגון הרוח לעומת זאת מינימאלי ונראה שנמצא שם רק ליופי מאשר לתועלת. במהירות תלת ספרתית גבוהה, הרוח פוגעת בחזה, מה שמצריך רכינה לא תמיד נוחה לפנים. למרות זאת, בימים החמים של עשרת ימי התשובה, שמחנו על כל טיפת רוח שהגיעה אל הגוף.

לרעתו של ה-SRV עמדו שוב שתי תכונותיו - המשקל הכבד ונפח ההטענה המצומצם מתחת למושב. אמנם את משקלו של הסופר קטנוע לא מרגישים כלל ברגע שמתחילים לנוע, אבל כשמדי פעם צריך לעצור, לסובב ולדחוף אחורנית, 276 הקילוגרמים שלו מסוגלים להעיק וליצור סכנה של נפילה. כאשר הכביש אינו מפולס, כדאי מאוד לתכנן את העצירה והחניה לפי היכולת לחזור לתנועה. לגבי נפח ההטענה הקטן, למרות שתיק הציוד שלנו כלל לא היה גדול, מתחת למושב הוא לא נכנס וגם לא הקסדה ולכן בעזרת רשת מטען הוא נקשר על המושב האחורי.

הרכיבה הממושכת צפונה בקצב רגוע יחסית, אפשר לנו גם לבדוק את צריכת הדלק של האפריליה החזק. ברכיבות יומיומיות בעיר, ה-SRV שמר בעקביות על צריכה של 17 קילומטרים לליטר (טווח של 270 ק"מ עד הידלקות הנורה), אך ברכביה הממושכת בכבישים בינעירוניים הצלחנו להגיע ל-330 קילומטרים בטרם נדלקה נורית הדלק ובתדלוק גילינו צריכה של 22 קילומטרים לליטר. כשבמכל הדלק ישנם 18.5 ליטרים, תיאורטית ניתן לגמוא 400 קילומטרים לפני ייבוש המכל ברכיבה רגועה. המממ... והנה רעיון לבדוק בחודש החמישי למבחן הארוך טווח.

חודש שני עם אפריליה SRV

חודש ראשון עם אפריליה SRV

עוד מבחנים ארוכי טווח לדו-גלגלי בוואלה! רכב

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

על הצד הטכני

מנוע: V-טווין, 90 מעלות, 839.3 סמ"ק
הספק: 76 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט: 7.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: ווריאטור
העברת כוח: שרשרת
מתלה קדמי: מזלג רגיל, 41 מ"מ קוטר, 122 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם אופקי מתכוונן
בלם קדמי: דיסקים כפולים, 300 מ"מ, ברמבו
בלם אחורי: דיסק יחיד, 280 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R16
צמיג אחורי: 160/60 R15
אורך, רוחב: 223.7, 79 ס"מ
בסיס גלגלים: 157.3 ס"מ
גובה מושב: 78 ס"מ
מכל דלק: 18.5 ליטר
משקל (רטוב): 276 ק"ג
משקל (יבש): 249 ק"ג
מחיר: 78,000 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully